کدخبر: ۸٤٦۳۲
۲۸ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۲۱:۳۹
چاپ

استاندار:

خراسان جنوبی از اعتبارات مازاد درآمد استان منتفع شد

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد مصوب استان در سال ۱۴۰۲ گفت: خراسان جنوبی توانسته از اعتبارات مازاد درآمد استان منتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت روز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: همچنین اواخر سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به صورت نقدی و اوراق به استان تخصیص یافت.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در خصوص اعتبارات هزینه‌ای در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، استان توانست ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار متمم را جذب کند که از این طریق بخش عمده‌ای از هزینه‌های غیرپرسنلی دستگاه‌های اجرایی تسویه و پرداخت پرسنلی نسبتا خوبی در قالب پاداش پایان سال به دستگاه‌ها انجام شد.  

جذب اعتبارات تملک دارایی به روزهای پایانی موکول نشود

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: سال مالی ۱۴۰۲ تا پایان شهریور امسال ادامه دارد ولی انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را در اولویت قرار دهند و به روزهای پایانی مهلت قانونی موکول نکنند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی که تا ۲ ماه آینده این اعتبارات را بدون دلیل موجه جذب نکنند اسامی آنها در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام خواهد شد و از طرفی اعتبارشان جابه‌جا می‌شود.

قناعت گفت: معاونت عمرانی استانداری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص جذب اعتبارات تملک داریی‌های سرمایه‌ای سال گذشته جلسات منظم و فشرده‌ را برگزار کنند و گزارشی از اقدامات و آسیب‌شناسی که در این زمینه انجام می‌دهند، به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شود.

تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی

وی همچنین با بیان اینکه سند توسعه دانش‌ بنیان خراسان جنوبی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب نهایی رسید گفت: انتظار می‌رود این سند مورد توجه و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و جهت‌گیری دستگاه‌ها حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید صدا و ید واحد باشند و براساس نقشه راهی که سند توسعه دانش‌ بنیان برای ما تعریف کرده، تقسیم کار و اولویت‌ها مشخص و دنبال شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه هم در جلسات آینده شورا، گزارشی در خصوص اجرایی شدن این سند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ارائه دهد.

محصولات تولیدی استان در اولویت خرید قرار گیرد

قناعت گفت: محصولات تولیدی استان به خصوص شرکت‌های دانش‌ بنیان استان باید در اولویت خرید دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و تعامل خوبی با این شرکت‌ها داشته باشند.

وی با قدردانی از اقدامات اداره کل امور مالیاتی استان در تحقق درآمد استان افزود: تاکید ما بر هزینه‌کرد عوارض و مالیات پرداختی در بخش زیرساختی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه انعکاس هزینه‌کرد مالیات بیشتر از گذشته کار شود گفت: باید مردم استان از هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود مطلع باشند که تاکنون در این زمینه کمرنگ عمل شده است.

وی اضافه کرد: اولین بار با پیگیری نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی وبینار معرفی توانمندی‌های استان در زمینه گردشگری، تجاری و دانش بنیان برای مخاطبان کشور ویتنام تدارک دیده شد که اقدام خوبی است.

قناعت در ادامه به پروژه احداث مرکز جامع انتقال خون استان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی کمک خواهد شد تا آماده بهره‌برداری شود.

وی افزود: انتظار می‌رود چهار کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جلسات ماهانه را به صورت مرتب برگزار کنند چون ما تفویض اختیار کردیم تا موضوعات فنی در این کارگروه‌ها بررسی و برای تایید نهایی در شورا مطرح شود.