کدخبر: ۸٤٤۹۷
۱٦ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱۷:۲۳
چاپ

استاندار خراسان جنوبی:

توانمندی‌های خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ارائه می‌شود

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی گفت: توانمندی‌های استان در ۲۳ زنجیره ارزش افزوده در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری،جواد قناعت روز پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: در زمینه معرفی ظرفیت‌های استان بیشتر تمرکز بر معرفی زنجیره‌های ارزش افزوده باشد.

وی عنوان کرد: تجهیزات مورد نیاز برای برپایی نمایشگاه در مرکز برای سال‌های آینده نگهداری شود تا با توجه به دوری از مرکز هر سال مجبور به انتقال تجهیزات نباشیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر اقدام و تولید محتوایی برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ که به نفع استان باشد مورد حمایت قرار می گیرد، گفت: همچنین با توجه به بازدید مسئولان و سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف چند زبانه بودن تولید محتواها مدنظر قرار گیرد.

قناعت افزود: با توجه به حساسیت‌های بهداشت جهانی، باید در معرفی و عرضه زنجیره ارزش حوزه غذایی و محصولات کشاورزی استان رعایت مسائل بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه به همان زمان برگزاری نمایشگاه موکول نشود، باید در زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سرمایه‌گذاری از هم اکنون هدف‌گذاری و رایزنی‌های لازم برای انعقاد انجام شود.

قناعت تاکید کرد: باید به بخش خصوصی فرصت ظهور و بروز بیشتری داده شود و برای حضور بخش خصوصی در نمایشگاه‌های مختلف حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای خراسان جنوبی است که باعث ارایه و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و هویت استان می‌شود، پس نباید به سادگی از کنار آن بگذریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برپایی نمایشگاه سال گذشته استان هم خوب و قابل قبول بود و از نظر طراحی و ساختاری هم غرفه استان ما جزو استان‌های سطوح یک بود که جای تقدیر دارد.

قناعت افزود: هرچند غرفه استان سال گذشته در مجموع خوب و قابل قبول بود اما تا نقطه ایده‌آل فاصله زیاد داشت.

وی با تاکید بر اصلاح نقاط ضعف نمایشگاه‌های گذشته برای این نمایشگاه، بیان کرد: باید از این فرصتی که وزارت کشور و صمت ایجاده کرده‌اند، بیشترین استفاده را داشته باشیم و باید نگاه تیمی و عزم و اراده قوی در برگزاری این نمایشگاه داشته باشیم.

قناعت اظهار کرد: ما با مجموعه بخش خصوصی اعضای یک تیم هستیم و باید بستر را برای حضور پررنگ و جدی بخش خصوصی آماده کنیم تا در کنار مراقبت و نظارت بخش دولتی، بخش خصوصی در میدان، نقش‌آفرینی خوبی کند تا به جایگاه مطلوب خود برسد.

وی تاکید کرد: باید بستر را برای حضور پررنگ بخش خصوصی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران فراهم کنیم و بخش دولتی هم همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید از فرصت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ که فراهم شده بهترین استفاده را به نفع استان داشته باشیم و از همین الان تقسیم کار لازم بین متولیان صورت گیرد.

قناعت افزود: در این ارتباط در بحث تامین مالی، ۶ میلیارد ریال را سازمان برنامه بودجه تامین خواهد کرد و بقیه هم توسط اتاق بازرگانی بیرجند و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین شود.

وی با بیان اینکه غرفه آرایی و طراحی غرفه استان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران را هم اداره کل میراث‌ فرهنگی استان برعهده بگیرد، بیان کرد: یک کارشناس مطلع و مسلط از دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی در زمان برگزاری نمایشگاه برای معرفی ظرفیت‌های استان حضور داشته باشد.

قناعت یادآور شد: صدا و سیمای استان هم پوشش کامل نمایشگاه را داشته باشد و روزی حداقل یک مرتبه با متولیان امر ارتباطگیری داشته باشد.

وی گفت: زمینه دیدار استاندار با سفرای و هیات‌های خارجی برای معرفی ظرفیت‌های استان و جذب سرمایه گذار هم در نمایشگاه فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های سرمایه گذاری، تولیدی و تجاری از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه امسال در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

جواد اشرفی از اختصاص غرفه‌هایی با نام استان‌ها در این نمایشگاه خبر داد و افزود: توانمندی‌های خراسان جنوبی در قالب ۲۳ رسته زنجیره ارزش اولویت‌دار در این نمایشگاه ارائه و معرفی خواهد شد.

وی با تاکید بر معرفی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در این نمایشگاه، بیان کرد: با حضور مدیران استانی، امکان مذاکره، تبادل‌نظر، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های استان به منظور جذب سرمایه‌گذار و همچنین ارتباط با فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، گفت: در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای تحقق شعار سال در استان در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو پنج استان برتر کشور در حوزه دانش بنیان در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به احیای بالغ بر ۴۶۰ واحد راکد و نیمه تعطیل در سطح استان در دولت سیزدهم، عنوان کرد: سال گذشته هدف‌گذاری صادارتی برای استان ۱۲۰ میلیون دلار تعیین شده بود اما بیش از ۱۸۷ میلیون دلار صادرات کالاهای خراسان جنوبی انجام شد که این به معنای رشد تولید استان است.

اشرفی افزود:در سال جاری هدف اصلی ما این است که مدیریت شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی با بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال به استان بازگردانده شود.