کدخبر: ۸٤٤۲۰
۱۳ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱۷:۲۷
چاپ

امام جمعه اهل سنت اسدیه:

عبادت در شب قدر به منزله عبادت در هزار ماه است

شب قدر

بیرجندرسا- امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به فضیلت‌های شب قدر در ماه مبارک رمضان، اذعان داشت: عبادت در این شب به منزله عبادت در هزار ماه است و با دعا و نیایش، خداوند تمام گناهان برادران و خواهران دینی را بدون شک می بخشد.

مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،  ضمن تسلیت پیشاپیش شب‌های قدر،اظهار کرد:در حقیقت ماه رمضان،یک دوره‌ای به نام"تربیت انسان" است.

وی با بیان این‌که پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) از رمضان به عنوان ماه عظیم یاده کرده است،تصریح کرد:پیامبر بزرگوار(ص) امتش را سفارش کرده که از این ماه پرخیر و برکت،نهایت بهره را ببرند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه ماه مبارک رمضان را نمادی از بندگی خالصانه خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: باید در این ماه مبارک توجه ویژه ای به مستمندان شود و تلاوت قرآن و دعا و مناجات هم نباید در این ماه عزیز فراموش شود.

 مولوی عبداللهی ادامه داد: این ماه بهترین فرصت برای کمک به فقرا و نیازمندان و حمایت بخشی از آسیب دیدگان جامعه است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی با اشاره به این‌که خالی بودن معده در ماه مبارک رمضان سبب ارتقای روح انسان می شود،عنوان کرد:آنچه مسلم است آن است که انسان موجودی است که هم به غذای روح و هم به غذای جسم نیاز دارد و نباید فراموش کنیم که عبادت، استغفار و نماز از جمله غذاهای روح انسان است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه ماه مبارک رمضان را،جلوه‌ای از اتحاد اسلامی دانست و یادآور شد:این ماه ماه،سبب اتحاد بیشتر بین مسلمانان می شود.

 مولوی عبداللهی اضافه کرد: هم اکنون در تمام کشورهای اسلامی مسلمانان از صبح صادق تا غروب آفتاب روزه داری می کنند و در پایان این ماه توسط خداوند متعال بخشیده می شوند و این یک توفیق بزرگ است.

وی تبیین کرد: در شب قدر فرشتگان خدا رحمت خداوندی را برای بخشش گناهان مومنین نازل می کنند.
امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به فضیلت‌های دیگر شب قدر در ماه مبارک رمضان،اذعان داشت: عبادت در این شب به منزله عبادت در هزار ماه است و با دعا و نیایش، خداوند تمام گناهان برادران و خواهران دینی را بدون شک می بخشد.

مولوی عبداللهی با تاکید بر این‌که در ماه رمضان درب های جنت باز بوده و شیاطین در غل و زنجیر هست،متذکر شد:به استغفار و مغفرت و تلاوت قرآن  عزیز،سفارش‌های بسیاری شده و چنانچه انسان بخواهد سهل‌انگاری کرده و پا روی نفس خویش بگذارد،ضرر زیادی کرده که هیچ‌گاه قابل جبران نخواهد بود.

انتهای خبر/