کدخبر: ۸٤۸۰٦
۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
چاپ

فعالیت‌های بدنی باعث پویایی سازمان می‌شود

بیرجندرسا-رئیس هیأت ورزش‌های همگانی خراسان‌جنوبی گفت: اگر کارکنان ورزش کنند و فعالیت‌های بدنی را انجام دهند شاهد پویایی سازمانی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا،کاظم چراغ بیرجندی، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی، گفت: اگر کارکنان ورزش کنند و فعالیت‌های بدنی را انجام دهند شاهد پویایی سازمانی خواهیم بود.

وی با اشاره به مشکلات بدنی که ۳۵ میلیون نفر پرفشاری دارند، اظهارکرد: اگر این آمار را در کنار دیگر مشکلات بگذاریم سازمان بهداشت جهانی خواستار تغییر سبک زندگی در کنار تغذیه سالم شده است و با نهادینه کردن ورزش در زندگی می‌توانیم از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کرد.

چراغی گفت: سازمان بهداشت جهانی خواستار افزایش تحرک بدنی برای سالم ماندن شده است و در این راستا بعضی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای کارکنان خود برنامه‌های ورزشی را پیش بینی کرده‌اند و امیدواریم حداقل سه روز در هفته کارکنان دستگاه‌های اجرایی با حمایت استانداری ورزش کنند و از همه مدیرانی که ما را در برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی یاری کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

محمدعلی ربیعی، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از ۲۹ دی ماه و ۲۵ اسفند این مسابقات با شعار کارمند تندرست،کارمند اثربخش برگزار شد.

وی بیان کرد: کم تحرکی سبب آسیب‌های ساختاری افراد شده است که برای رفع این مشکل باید این مسابقات تداوم داشته باشد تا از نظر روانی نیز دچار تغییرات رو به بالا باشیم.

ربیعی اظهار کرد: یکی از عللی که بعضی افراد معتاد می‌شوند این است که هورمون‌های شادی بخش در بدن آن‌ها ترشح نمی‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه مسابقات برگزار شده دارای بعد قهرمانی، همگانی و اخلاقی و پهلوانی است که در هر سه بعد مورد نظر در این مسابقات توجه شده است، گفت: حدود ۷۸۵ نفر از کارکنان  ۳۵ دستگاه‌های اجرایی استان در هفت رشته ورزشی تنیس روی میز، والیبال،دژبال، مهارت‌های چالشی، گل کوچک، شطرنج و شنا در دو بخش بانوان و آقایان در این مسابقات شرکت کردند.

وی افزود: ۱۴۰ نیروی اجرایی، سرپرستان، داوران و نیروهای خدماتی در برگزاری این دوره از مسابقات همکاری داشتند و هدف از برگزاری این مسابقات را  افزایش کارایی کارکنان، بهبود روحیه کار تیمی،ایجاد صمیمیت و... اعلام کرد.

در ادامه این مراسم از تیم‌ها و نفرات برتر کادکنان دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل شد.

فهیمه زنگویی، مدیر کل خانواده و بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: همه ما شاغل در دستگاه‌های اجرایی هستیم و هر یک از بانوان و آقایان در جامعه اهمیت بسیاری دارند اما بانوان در بعد شرعی وظایفی را بر عهده دارند که در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده  که زن باید به خود سازی روحی و بدنی خود در حد کمال برسد.

وی بیان کرد: در خانواده وظایف سخت افزاری بین آقایان و بانوان تقسیم شده تا زن بتواند به وظیفه خود در خانواده به خوبی عمل کند.

زنگویی اظهار کرد:  آقایان باید برای بانوان شرایط را به گونه‌ای در خانواده فراهم کنند که بانوان بتوانند به خودسازی روحی و جسمی خود به خوبی برسند.

پربیننده ترین ها