کدخبر: ۸٤٤٤۸
۱٤ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:۲٦
چاپ

خطیب جمعه بیرجند: مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند

بیرجندرسا-امام جمعه موقت بیرجند گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» مسئولان باید فرصت‌ها را برای مردم، جوانان و نخبگان فراهم کنند تا شاهد رشد و تعالی در میدان جهاد اقتصادی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) بیرجند برپا شد، افزود: امروز راهبرد ولایت و رهبری نظام اسلامی این است که مردم به میدان بیایند.

وی با اشاره به برخی توصیه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته افزود: یکی از این توصیه‌ها در خصوص انتخابات بود چون هدف و تلاش دشمن مشارکت نکردن مردم پای صندوق‌های رای بود اما لبیک و پیوند مردم با ولایت سبب شد انتخابات با امنیت کامل برگزار شود.

خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: موضوع دوم اینکه از سال ۸۷ معظم‌له به مسأله معیشت مردم و اقتصادی تاکید دارند و به همین منظور هر سال را با شعارهای مختلف نامگذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: شعار امسال نیز توسط مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد چراکه پیوند مردم با نظام، ولایت و حضور در صحنه، انقلاب اسلامی و نظام را رقم زده است.

حجت‌الاسلام نوفرستی اضافه کرد: نکته سوم و برجسته بیانات معظم‌له موضوع طوفان الاقصی به عنوان یک شکست بزرگ در رژیم صهیونیستی است، این رژیم را به عنوان یک قدرت اطلاعاتی و نظامی در سطح جهان مطرح می‌کردند در حالی‌که این زلزله ویران‌گر توانست برخی از سازه‌های رژیم را ویران‌ کند.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین مظلوم اما قوی هستند عنوان کرد: به گفته معظم‌له ما از همه کسانی که در جهت رشد انسان‌های مومن و آزاده و نهضت‌هایی که برای نجات از شر ستمگران و ظالمان است حمایت می‌کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به یکی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری که به قله‌ها نزدیک شده‌ایم گفت: ایشان می‌فرمایند امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست و مسئولان باید با روحیه امیدآفرینی حرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین ایشان تأکید کردند منتخبان مردم در انتخابات مجلس مراقب باشند شیرینی حضور مردم در انتخابات دچار آسیب نشود.

حجت‌الاسلام نوفرستی در ادامه با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت گفت: در بهار معنوی ماه مبارک رمضان و نسیم‌هایی که به دل انسان‌ها می‌وزد به انسان حیات معنوی می‌دهد.

وی تصریح کرد: نسیمی که انسان را به تقوی نزدیک کرده و شوق و توجه به دستورات خدا و اینکه باید از آنچه خدا نهی کرده پرهیز کنیم را گوشزد می‌کند.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: یکی از نسیم‌های‌ معنوی ماه مبارک رمضان این است که آسیب‌های اجتماعی به حرمت این ماه کاهش می‌یابد و تلاوت و تدبر در قرآن شکوفاتر می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ که گذشت مقام معظم رهبری به موضوعات مختلفی پرداخته و ما را رهنمود دادند که در آخرین بیانات خود در ۲۲ بهمن ماه، بر تلاوت قرآن و انس و ارتباط با قرآن توصیه‌هایی کردند.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: تدبر در قرآن نیز از دیگر توصیه‌های معظم‌له است لذا هر کس با این دو پیوند خورد بدون شک دچار مشکل و خسران نمی‌شود.

وی با بیان اینکه روزه یکی از واجبات الهی است تا انسان بالغ و تطهیر شود عنوان کرد: روزه‌داری انسان را خالص می‌کند.