کدخبر: ۸٤۸۱۳
۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱٦:۳۱
چاپ

فعالیت تجهیزات تفریحی بدون تاییدیه استاندارد ممنوع است

بیرجندرسا-مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی: فعالیت تجهیزات تفریحی بدون تاییدیه استاندارد ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،دستورانی گفت: با آغاز فصل تعطیلات تابستان و افزایش استفاده مردم و کودکان و نوجوانان از شهر‌های بازی و امکانات تفریحی، بازرسی‌های دوره‌ای بازرسان استاندارد از شهربازی‌ها و اماکن و تجهیزات تفریحی تشدید می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته نیز تعداد ۲۷۷ مورد بازرسی و بازدید فنی از تجهیزات شهربازی‌ها با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در خراسان جنوبی توسط بازرسان این مجموعه انجام شد.


مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: استاندارد برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در شهربازی‌ها و پارک‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، مشمول استاندارد اجباری بوده، بنابراین فعالیت تجهیزات تفریحی که مشمول مقررات استاندارد اجباری می‌باشند، اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، سازه‌های بادی، آبی و ... بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع است و این اماکن، ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی هستند.


دستورانی افزود: تمامی شهربازی‌های استان طبق برنامه زمان‌بندی شده در طول سال توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده اند مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند، زیرا وجود یک نقص کوچک در دستگاه ها، وسایل تفریحی و بازی غیراستاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد که این مهم، ضرورت تشدید نظارت استاندارد را می‌طلبد.


وی به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی‌ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد آن اطمینان حاصل کنند و هر گونه موارد تخلف را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان جهت رسیدگی اطلاع رسانی کنند.