کدخبر: ۸٤٤۹۸
۱٦ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱۸:۱۵
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد؛

فروش ۶۵ میلیارد ریالی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی

بیرجندرسا-مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا روز ۱۳ فروردین‌ماه ۶۵ میلیارد ریال انواع تولیدات دستی استان در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ های نوروزی به فروش رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، هادی شاه‌وردی ظهر پنج شنبه به خبرنگاران بیان کرد: در ایام نوروز، ۳۵ بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در قالب ۳۱۴ غرفه در مرکز و شهرستان‌های استان به عرضه و فروش صنایع‌دستی استان پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: علاوه براین در ۲۸ چادر عشایری در مسیرهای مواصلاتی و ورودی شهرهای استان برپا شد و زمینه عرضه و فروش صنایع‌دستی و تولیدات عشایر فراهم شد..

وی عنوان کرد: در ایام نوروز در مجموع ۲۳۰ هزار و ۲۱۶ نفر مسافر و گردشگر از بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان بازدید کردند.
شاه‌وردی گفت: ۵۷ کارگاه صنایع‌دستی به صورت کارگاهی – فروشگاهی (ورکشاپ) در استان پیش‌بینی شد تا مسافران و گردشگران بتوانند با نحوه تولید محصول آشنا شده و نسبت به خریداری صنایع‌دستی اقدام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و بافت‌های داری مانند گلیم، گبه و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بیشترین فروش صنایع‌دستی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند بوده است.

شاه‌وردی اظهار کرد: ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی استان فعال هستند که هشت هزار نفر مجوز و پروانه انفرادی تولید دارند. این صنعتگران در ۲۵ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، بافت‌های داری، گلیم، پلاس بافی، تولیدات چرمی، صنایع چوبی مانند معرق و منبت، خراطی سنتی، صنایع فلزی مانند قلم‌زنی و چلنگری و سایر فعالیت دارند.