کدخبر: ۸٤٦۳۱
۲۸ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۲۰:۳٦
چاپ

معاون استاندار: مصوبات ستاد اربعین در خراسان جنوبی پیگیری شود

بیرجندرسا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همه ما نسبت به همایش بزرگ اربعین نه فقط یک تکلیف اداری بلکه به عنوان وظیفه فردی و اجتماعی مسئول هستیم لذا باید مصوبات ستاد اربعین به نحو شایسته پیگیری و اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری، سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در نشست ستاد اربعین استان افزود: اکنون جامعه استکبار، استعمار، صهیونیسم و تکفیری همه دست به دست هم داده‌اند تا به زعم باطل خود به اسلام به خصوص امت شیعه ضربه وارد کنند.

وی گفت: دشمنان از چند سال قبل جنگ ترکیبی را در دستور کار قرار داده و از هر اقدامی برای ضربه‌ زدن به اسلام و انقلاب استفاده کرده و هرچه در توان داشته به میدان آورده اند از جمله حمله به سرزمین فلسطین به خصوص غزه که نسل‌کشی تمام عیار نسبت به مسلمانان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همایش عظیم اربعین حسینی فرصت بسیار خوب، مهم و مناسب برای نشان دادن اتحاد مردم جهان نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادی‌خواهان به دنیا، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها است.

وی گفت: برای اینکه این همایش بزرگ و رویداد منحصر به فرد تقویت شود باید پشتیبانی‌های لازم را از نه تنها از زائران کشورمان که همه کشورهای دنیا داشته باشیم لذا وظیفه ما حمایت و تامین زمینه زیارت راحت برای زائران است.

طالبی اضافه کرد: یکی از مصوبات سال گذشته تامین لاستیک برای کامیون‌هایی بود که در ایام اربعین با این ستاد همکاری می‌کنند که این مصوبه پارسال اجرا نشد و متولیان یک ماه فرصت دارند تا تصمیم نهایی اخذ و لاستیک تامین شود.

وی گفت: توجه داشته باشید در ستاد اربعین و اقداماتی که باید انجام شود اعتبار اختصاصی نداریم لذا باید هر کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان جهادی، انقلابی و مردمی عمل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در خصوص نرخ اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی زائران اگر با قیمت منطقی ستاد اربعین موافقت نشد از ظرفیت استان‌های دیگر استفاده شود و در مورد حمل و نقل ریلی از طبس به مرز مهران نیز پیگیری و هماهنگی لازم انجام شود تا زائران در صورت تمایل از این ظرفیت نیز برخوردار شوند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان اقلام مورد نیاز زائران از جمله شکر، برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز منجمد و آرد را از اکنون تامین و ذخیره‌سازی کند.

طالبی گفت: برگزاری جلسات منظم توسط کمیته‌های ذیل ستاد اربعین، پیگیری و احداث ۱۲۰ چشمه بهداشتی و حمام در سایت کاظمین، تامین هدایای تشویقی برای کامیون‌داران، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات تبلیغی و فرهنگی قبل، حین و بعد از اربعین، تسهیل در صدور گذرنامه زائران و همکاری ویژه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برای رصد منطقه و پیشگیری لازم برای تهدیدات امنیتی از دیگر مصوبات است.

بخش حمل و نقل اربعین باید تقویت شود

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی متولی به میدان بیایند تا اربعین امسال ضعف‌ها و مشکلات را رفع کنیم و زمینه ارائه خدمات مطلوب به زائران به ویژه در سایت استان در شهر کاظمین فراهم شود.

موسی جوینده با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ایام اربعین، حمل و نقل است تصریح کرد: اقدام ضروری در این زمینه تعیین مشوق برای رانندگان است که سال قبل هرچند در حیطه اختیارات ما نبود اما ۲ میلیارد ریال تامین و اهدا شد.

وی با بیان اینکه با کمبود کامیون برای بار موکب‌ها مواجه‌ایم افزود: تعداد ۱۵۵ دستگاه تریلی بار موکب‌ها را به صورت رایگان جابه‌جا می‌کنند لذا انتظار می‌رود مشکلات حداقلی رانندگان رفع شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی تاکید کرد: دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد اربعین کشور و استان برای تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی لازم‌الاجرا است.

وی گفت: امسال حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام هزار و ۸۰۰ نفر زائر در استان نیاز است همچنین چهار دستگاه کامیون یخچال دار برای حمل گوشت و یک دستگاه برای حمل دارو باید تامین شود.

جوینده عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی که امسال باید رفع شود رفع ممنوعیت‌ حمل کپسول گاز به عراق است که در کاهش هزینه‌های خدمت رسانی به زائران تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: از ۲۰ مرداد امسال خدمت رسانی به زائران آغاز می شود و به مدت ۱۶ روز ادامه خواهد داشت لذا تمامی کمیته‌های ذیل ستاد اربعین باید همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش زائران باید به موقع انجام شود گفت: در مدت باقیمانده باید کمیته‌ها برنامه‌ها و اقدامات خود را مشخص و تعیین کنند تا در ارائه خدمات به زائران دچار مشکل نشویم.