کدخبر: ۸٤٦۲۱
۲۸ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱۵:٤٦
چاپ

انهدام باند قاچاق سوخت سازمان‌ یافته در خراسان جنوبی

بیرجندرسا-فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت به خارج از کشور با کشف ۲۸۴ هزار لیتر فرآورده نفتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا،سردار حسن شجاعی نسب روز سه شنبه ۲۸ فروردین در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی مستقر در مرز ماهیرود، اخباری مبنی بر تخلف و تغییر ماهیت در محموله ها توسط یکی از شرکت ها دریافت کردند و از فعالیت افرادی نیز در زمینه قاچاق فرآورده های نفتی به خارج از کشور مطلع شدند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی، پس از چندین روز پایش و کنترل خودروهای ورودی و خروجی از مرز ماهیرود و تحت نظر قرار دادن چند نفر از اعضای شبکه باند قاچاق سازمان یافته فرآورده های نفتی موفق شدند در این رابطه ۱۱ تانکر حامل سوخت قاچاق را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با هماهنگی اداره گمرک ماهیرود در بازرسی از تانکرهای حامل سوخت، مقدار ۲۸۴ هزار لیتر فرآورده های نفتی کشف شد که به صورت سازمان یافته از مرز به خارج از کشور قاچاق می‌شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله های سوختی قاچاق را ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این ارتباط ۱۱ متهم دستگیر و متهمان به همراه پروندهای متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار شجاعی نسب افزود: مبارزه با سودجویان و قاچاقچیان منابع ملی از اولویت های پلیس است و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

فرآورده های نفتی بیشترین کالای قاچاق در خراسان جنوبی است که اغلب آنها در مناطق منتهی به مرز شرقی جابه‌جا می شوند.