کدخبر: ۸٤٦۰۹
۲۷ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:٤۸
چاپ

خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در طرح زندگی با آیه‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی

بیرجندرسا-خراسان جنوبی تا پایان ماه مبارک رمضان در طرح مسطورا به نسبت جمعیت در رتبه چهار کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: تاکنون ۷۰ هزار و ۸۰۶ نفر از خراسان جنوبی برای شرکت در طرح «زندگی با آیه ها» پیامک ارسال کرده اند.

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه از این تعداد ۴۶ هزار نفر در این طرح شرکت کردند، افزود: شش درصد جمعیت استان در این مدت در طرح شرکت کرده اند.

به گفته وی طرح «مسطورا» با هدف تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج بین مردم طراحی شده است.

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: در طرح زندگی با آیه‌ها به دنبال این هستیم که در طول سه سال مردم بتوانند ۱۵۰ آیه قرآن را حفظ کنند به این صورت که در سال جاری ۵۰ آیه در بین عموم مردم حفظ شود که ۳۰ آیه در ماه رمضان مورد تمرکز قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: متن کار و محتوا در طرح «زندگی با آیه ها» بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی نوشته شده است که امیدواریم مبلغان ما نیز در این راستا فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برادران اهل سنت ما نیز در این طرح همکاری و ورود دارند، گفت: می‌خواهیم این فراز‌های قرآن، تنها، حفظ نشود بلکه، چون ضرب المثل تبدیل به گفتمان در بین مردم قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سوالات هر روز این طرح از طریق صدا و سیما، رسانه‌های مختلف، مبلغان انعکاس پیدا می‌کند، افزود: در خراسان جنوبی علاقمندان به شرکت در این طرح می‌توانند عدد ۵ را به شماره ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.