کدخبر: ۸٤٦۰۱
۲۷ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
چاپ

برقراری بیمه اجتماعی رایگان برای مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر

بیرجندرسا-مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر که زمان تولد فرزند آخرشان از فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، از بیمه اجتماعی رایگان بهره مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا ،مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: خدمتی ویژه از دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای مردم روستایی و عشایر برقرار شده است که در مرحله اول آن، مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که زمان تولد فرزند آخر شان از اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، رایگان از بیمه اجتماعی بهره مند می‌شوند.

اسدی افزود: مشمولین طرح حداکثر تا پایان فروردین فرصت دارند از طریق سایت صندوق به نشانی: www.roostaa.ir یا مراجعه به ۳۲ کارگزاری صندوق در سراسر استان، برای ثبت نام خود اقدام کنند تا در آینده بتوانند از مزایای بیمه‌های اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی گفت: در این مرحله، تمام حق بیمه در سطح یک درآمدی به مدت ۵ تا ۷ سال توسط دولت تامین اعتبار و پرداخت می‌شود و به ازای تولد فرزند چهار به بعد، برای تولد هر فرزند، بیمه مادر ۲ سال دیگر تمدید می‌شود.