کدخبر: ۳۹٤٦۵
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۵۱
چاپ

خنده ها و عصبانیت های دکتر صادق زیبا کلام در دانشگاه بیرجند / وقتی که خود دکتر طاقت آزادی بیان نداشت

خنده ها و عصبانیت های دکتر صادق زیبا کلام در دانشگاه بیرجند / وقتی که خود دکتر طاقت آزادی بیان نداشت

بیرجندرسا- در دانشگاه بیرجند صادق زیبا کلام برای کرسی آزاد اندیشی با موضوع "آزادی بیان" از طرف انجمن اسلامی دانشگاه بیرجنددعوت شدبود، که این جلسه دارای حواشی ها، حرکات و جواب های جالبی از ناحیه دکتر بود که قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، دانشجویان بعد از صحبت های دکتر صادق زیبا کلام در دانشگاه بیرجند به سوالاتی در زمینه آزادی بیان و البته به بیان دیدگاههای خود در زمینه های مختلف پرداختند و این استاد دانشگاه نیز جوابهایی را داد که قابل تامل است.

اولین سوال به صورت کتبی پرسید شد که چه نوع ایدئولوژی و حکومتی را پیشنهاد می‌کنید؟ 

زیبا کلام با خنده ای و مثالی در مورد گز اصفهانی که خودشان می گویند: اخوست جواب داد: حکومتی که از اراده ملت سرمنشا بگیرد.

 

چرا می ترسند دانشجویان با آقای روحانی صحبت کنند؟

حاجیان دانشجویی در سوال شفاهی از زیبا کلام با اشاره به تذکر آقای روحانی به روزنامه ها در مورد کار نکردن روی توافق هسته ای سوال کرد: چرا روزنامه های وطن امروز,یالثارات حسین,9 دی را توقیف کردند؟ چرا نمی گذارند دانشجویان با آقای روحانی صحبت کنند؟ آیا آزادی بعد از بیان هم هست؟ چرا اساتید نمی توانند توافق ژنو را نقد کنند برادر شما توافق هسته ای را نقد کرد محاکمه شد آیا منظور از آزادی بیان این است؟

زیبا کلام در جواب گفت: سوال من این است، برادر من را چه کسی احضار به دادگاه و محاکمه کرد؟ کدام نهاد ومرجع و به چه دلیل روزنامه‌های وطن امروز و یالثارات را بست؟ خیلی نمی توان گفت دولت احضار کرده. تمام احضارها توسط قوه قضائیه صورت می‌گیرد. قوه قضائیه چقدر زیر نظر دولت است؟

دانشجویان با سردادن دکتر بقیه سوالات رو جواب بدین خواستار  جواب از زیبا کلام شدن و زیبا کلام گفت کدام سوال که در جواب دانشجویی بلند گفت: اینکه  چرا نمی گذارند در جلسه دانشجویی، دانشجویان با دکتر روحانی صحبت کنند؟

زیبا کلام با تمسخری اظهار کرد: با دانشجویان صحبت کنند، ایشان باید چیکار می کرد یعنی  باید به اینجا می آمد و با شما صحبت می کردند.

زیبا کلام در سوال کتبی یک دانشجو که سیاست افزایش جمعیت کشور با این روند مدیریتی را چگونه ارزیابی می کنید؟ خاطر نشان کرد: فکر می کنم منظور این است که جمعیت کشور باید اضافه شود منتهی با این سیاست هایی که مسئولین دارند انجام نمی شود من معتقدم سیاست های ازدیاد جمعیت سیاست درستی نیست مثلا کشوری که 6 میلیون بیکار دارد، سرانه آموزش و پروش، سرانه بهداشت، سرانه محیط زیست آن از پایین‌ترین‌هاست، وقتی به 150 میلیون رسید چگونه عمل خواهد کرد.

 

دادن بیانیه بجای سوال از طرف دانشجویان

سائری دانشجوی دانشگاه بیرجند با اشاره به وابسته نبودن به هیچ گروهی خاطر نشان کرد:  آزادی یعنی چه؟ یعنی مردم در پوشش آزاد باشند؟ بسیاری از افراد برای تغییر نام به مشکل روبرو هستند مثلا افرادی که نام رقیه و ... دارند مشکل پیدا می کنند تا نامشان را تغییر دهند؟

وی ادامه داد: هر موقع تلویزیون را روشن می کنید رحیم پور ازغدی, مصباح یزدی مشاهده می کنیم.کارمندان و اساتید باید برای مصاحبه ریش بگذارند. اگر خانم کفش پاشنه بلند داشته باشد، سانت می‌کنند. بعد از استخدام هم این فرد محافظه کار می شود تا به مشکل برنخورد. باید برای مصاحبه ازسخنرانی امام جمعه در نمازجمعه اطلاع داشته باشیم؟

دانشجویان اعتراض شدید کردند که چرا سوال نمی کنید، که آقای سائری گفت: سوال هم می کنم، آیا آزادی بیان هست؟

دانشجوی دانشگاه بیرجند با اشاره به قوانین دانشگاه افزود: در دانشگاه کلاه آفتابی، کفش پاشنه بلند جرم است.

وی در مورد آزادی و اتحاد گفت: آزادی یعنی دم از اتحاد زده و اهل‌ سنت نمی‌توانند مسجد جامع بسازند. در فرار مغزها اولین هستیم  دادگاه مطبوعات فیلتر می‌شود. رئیس دادگاه مطبوعات چه کسی بود؟  منتقدان و مخالفان باید در این مملکت سکوت اختیار کنند نهایتا اگر صحبت کنند اینها را نفی قلم یعنی  در ایران ممنوع‌ الخروج می‌کنند چون می دانند چه جهنمی ساختند تا در این جهنم بماند و بپوسند. در پایان سخنم را با  جمله  از امام علی(ع) به پایان می رسانم: حکومت با کفر باقی می ماند ولی با ظلم باقی نمی ماند.

زیبا کلام با خنده ای محزون گفت: ایشون خودشون گفته بودن که برای خواندن بیانیه آمدن نه برای سوال که مجری گفت سوالشان این است که وضعیت آزادی بیان را شما چه بیان می دارید؟ زیبا کلام نیز با تمسخر نیز جواب داد که این هم برای خالی نبودن عریضه گفتند.

 

هسته ای دستاورد علمی به بار نمی آورد

زیبا کلام در جواب سوال کتبی که اگر 8 درصد در مذاکرات اشتباه کردند چرا 40 درصد موفق نمی شوند؟ بیان داشت: آقای احمدی‌نژاد وقتی سیاست جدید هسته‌ای را اعمال کرد چه ایشان, چه رادیو و تلویزیون، ائمه جمعه و جماعات، رئیس قوه قضائیه همه می‌گفتند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و به این سو درآوردند که مخالفت ما به خاطر این بوده که نمی خواهیم برنامه های ما عاید آن کشور بشود  آقای احمدی‌نژاد در پاکدشت تهران  گفتند هسته‌ای 250 رشته صنعتی و تولیدی در کشور بوجود آورده و به واسطه همین موضوع است که غربی ها می خواهند جلوی فعالیت ما را بگیرند.

وی ادامه داد: در تمام دوران 84 تا 92 هیچ فردی حق نداشت راجع به هسته‌ای یک کلام مطلب بنویسد. شورای عالی امنیت ملی دستور داده بود به روزنامه ها که هیچ مطلبی در انتقاد هسته‌ای چاپ نکنید و من از آقای احمدی نژآد پرسیدم که یکی از رشته های علمی را نام ببر؟ ازنظر هزینه فایده اقتصادی هسته ای برای ما فاجعه ملی بوده است.

زیبا کلام با اشاره به اینکه هسته ای دستاورد علمی به بار نمی آورد خاطر نشان کرد: مثل این است که که بگویند کارخانه ایران خودرو و کارخانه سایپا برای کشور پیشرفت بوجود می‌آورد. این کار علمی نیست بلکه کار علمی اختراع اتومبیل است؟ کار علمی جداکردن ایزوتوپ‌های اورانیوم است؟

وی در مورد مشکل غرب با ایران خاطر نشان کرد: مشکل غربی‌ها با ما برخلاف آنچه اصولگرایان گفتند، مشکل در غنی‌سازی است ؟ هر کسی که بتواند 3 درصد  اورانیوم غنی سازی کند هر موقع اراده بکند به فاصله 6 تا دوسال می تواند اورانیوم را تا 80 درصد غنی کند, سلاح اتمی بسازد.

استاد دانشگاه تهران افزود: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که علنا اعلام کرده, اسرائیل را می خواهد نابود کند جای ترس و نگرانی برای غربی ها وجود دارد، دعوا سراین است که ایران غنی‌سازی کند؟ بحث بر سر آن توان تولید سلاح هسته ای است ما با آن توان سلاح هسته ای به آن مرتبه می رسیم.

 

علیزاده دانشجویی دیگر پشت تریبون با اشاره به اعتقاد این است که بهتر بود جزئی تر صحبت کنیم تا نتایج بهتری به دست بیاوریم خاطر نشان کرد:مگر درروز 16 آذر امسال شاهد حضورآقای روحانی در دانشگاه نبودیم؟ اینکه اینجا بتوانند سه نفر حرفشان را بزنند خودش نشان دهنده آزادی است؟

 

زیبا کلام در جواب سوال کتبی دانشجویان در مورد مصاحبه اش که در خصوص کتاب توهم توطئه انجام داده آیا حق با مردم بود یا نه؟ گفت: من معتقدم که جامعه ما از بیماری تاریخ سیاسی به اسم توهم توطئه رنج می برد و ما هر چیزی را چه در گذشته و چه امروز مطابق میلمان نیست به قدرت های دیگر حواله می دهیم، 11 سپتامبر,طالبان,داعش را دشمنان بوجود آوردند هیچ چیز طبیعی اتفاق نمی افتد و هر چه مطابق میل ما بوده طبیعی است در غیر این صورت دشمنان عامل آن هستند. نسل شما باید بجنگد و از این توهم توطئه و این تفکر رهایی پیدا کند, این علامت عقب‌ماندگی فکری جامعه است. جامعه بالنده نمی‌تواند همه چیز را به دشمنان حواله دهد.

 

آیا دولت روحانی برتری ویژه‌ای به دولت احمدی‌نژاد دارد؟

یک دانشجو خانم به نام خسروی در جایگاه با اشاره به واقعه سال 88 و اخراج بعضی اساتید خاطر نشان کرد: کاری  را که آقای احمدی‌نژاد با اساتید دانشگاه فردوسی انجام داد و یک عده اساتید را اخراج کرد. زمانی که آقای روحانی رای آوردند فرمودند مسئول این کار آقای توفیقی هستند تا دوباره اساتید برگردند چرا هنوز اتفاقی نمی‌افتد؟ آیا 8 درصد خیلی قدرتمند هستند؟ آیا دولت روحانی برتری ویژه‌ای به دولت احمدی‌نژاد دارد؟ من دولت آقای احمدی نژاد را تایید نمی کنم.

زیبا کلام با خنده ای بر لب ادامه داد: بخشی از آنچه گفته شد صحیح است بخشی از انتقاد از آقای روحانی درست است 19 میلیونی که به وی رای دادند به دلیل مسائل هسته ای نبود.خواسته های دیگری هم داشتند, رفع حصر, آزادی زندانیان سیاسی, می دانم که دست روحانی نیست ولی چقدر در این زمینه تلاش کرده برای آزادی زندانیان سیاسی, حصر عمل خلاف قانون است.

 

این استاد دانشگاه در جواب آیا اصلاحات فراتر از خاتمی است؟ اظهار کرد: اصلاحات یعنی آزادی خواهی و دموکراسی,خواسته های آزادی خواهانه که انقلاب هم بر این اساس شکل گرفت. اصلاحات یعنی حرکتی در جهت تحقق آن بخش از آرمان های انقلاب  که تحقق پیدا نکرده است یا با هاشمی ,خاتمی یا به غیر آنها,اصلاحات را نباید در یک شخصیت بدانیم.

 

خاتمی اعلام آزادی کرد و مردم برداشت بد کردند

احمدی دانشجویی دیگری با اشاره به ولایت پذیری مردم ایران گفت: آیا اروپاییان همراه ما بوده یا خیر؟ بزرگترین  مراکز اسلام شناسی در اروپا است به همین دلیل داعش را بوجود آوردند؟ در زمان رفسنجانی کمیته‌ای بسته بودند و خاتمی اعلام آزادی کرد و مردم برداشت بد کردند. اگر مردم مصر رهبری می‌داشتند که از او ولایت‌‌پذیری می کردند اینگونه وضعیتشان نمی‌شد!!

زیبا کلام در جوابی با اشاره به دعوا بر سر هسته ای افزود: اعتقاد من بر این است  دعوای اصلی برسر هسته‌ای تهدید بالقوه‌ای است که کامل‌کردن سیکل غنی‌سازی توانمندی ساخت سلاح هسته‌ای برای ما بوجود می‌آورد.

 

مجری در سوالی کتبی دانشجویان از زیبا کلام پرسید: انرژی هسته‌ای بیش از جنگ به ما ضرر رساند؟ اگر مذاکرات  به جایی نرسد چه می‌شود؟

این استاد دانشگاه که همه چیز را در توافق با آمریکا و نبود انرژی هسته ای می دید خاطر نشان کرد: امیدوارم که توافق انجام شود، رویکرد دولت جدید برخلاف 8 سال گذشته  است که از آن بهره‌برداری سیاسی و استکبارستیزی می کردند.

وی ادامه داد: دولت تلاش دارد در جهت اعتمادسازی پیش‌رود و نگرانی غربی‌ها را مهارکند. اسرائیلی‌ها و جمهوری‌خواهان  این را کافی نمی‌دانند. زمینه برای توافق مهیا است و من به این موضوع خوش بین هستم.

 

آزادی بیان بالاتر از این که انتقاد به حکومت می کنند و راست راست  در دانشگاه راه می روند و تدریس می کنند

خزایی مقدم دانشجویی دیگر که پشت تریبون آمده بود  با اشاره به آزادی بیان در کشور خاطر نشان کرد: انتقاد اولم این است که چرا این جلسه ای یک جانبه گرایانه است، این درست نیست در یک جلسه از یک مهمانی دعوت شود نظراتش برای خودش محترم است ولی دوستانی که می آیند نظرات هم سو دارند وقتی می خواهند جواب داده شود میگن چرا میخواهید جواب بدهید بالاخره یک سری سوالاتی مطرح و باید پاسخ هایی داده شود.

وی ادامه داد: فضای دانشگاه فضای  منطق و استدلال است ولی در عمل این طور نیست فضای کف و سوت است.

خزایی مقدم که مورد هجمه گروهی به خاطر دیدگاهش شده بود با آرامی  گفت: برای تک تک سوالاتی که از آقای دکتر شد جواب مستدل است یک سری واقعیت ها را ما قبول داریم ولی بحث 3000 بورسیه دانشجو که آخرش گفتند یک بحث سیاسی بوده و 36 نفر خارج از قانون جذب شده و آخرش هم بی سر وصدا این موضوع را پوشاندند.

 این دانشجویی انقلابی با تاکید بر آزادی بیان در جامعه بخصوص در دانشگاه خاطر نشان کرد: من خوشحالم که نه در دوران احمدی نژاد و نه در دوران روحانی بلکه در ذیل سایه حکومت جمهوری اسلامی این همه آزادی بیان و انتقاد به حکومت  می شود و آقایان راست راست  در دانشگاه راه می روند و تدریس می کنند و عضو هیئت علمی دانشگاه هم هستند.

خزایی مقدم با اشاره به انتخابات 24 خرداد 92 افزود: پنجاه و هفت دهم درصد آرا به آقای روحانی رای دادند به آقای روحانی که رئیس جمهورقانونی کشور هستند و ماهم قبول داریم هرچند به ایشان رای ندادم اما به نظر می آید  یک سمت دیگر قضیه چهل و نه و سه دهم درصد آرا رای به آقای روحانی ندادند، درست نیست مردم را تجزیه کنیم اگر اینجوری باشد چهل و نه و سه دهم درصد به سیاست آقای روحانی رای ندادند.

خزایی ادامه داد: مطالبی  دوستان گفتند که دولت می خواهد ولی حاکمیت نمی گذارد متاسفانه آقای زیبا کلام شما می خواهید، بگویید خیلی زیرکانه و با کنایه  که تمام مسئولیت این قضیه بر دوش رهبری است فقط اسم رهبری را نمی آورید اما بدانید همه رهبری را قبول دارند و نمی توانید با این حرف چهره رهبری را خراب کنید.

زیبا کلام که بسیار بر آشفته شده بود در بین صحبت های دانشجو خزایی مقدم  با جوابی غیر منطقی و با تمسخر گفت: شما علی الدوام تلویزیون را دارید، مجلس را دارید، این یکی دوساعت که آمدیم هم مثل اختاپوس چنگ انداختید.

 

زیبا کلام:میگن ما می توانیم اسرائیل را نابود کنیم همین الان, خوب خوش به حالتان.

خرایی دانشجو دانشگاه بیرجند با اشاره به قدرت نظامی ایران خاطر نشان کرد:  شما در مورد هسته ای گفتید مسئله ایران وتهدید ما برای او تهدید بالقوه است  من می گم ما تهدید بالفعل هستیم برای اسرائیل ,رهبری گفتند اگرغلطی از اسرائیل سر بزند تلاویو را با خاک یکسان  خواهیم کرد نه در 10 سال دیگر همین الان.

وی ادامه داد: در رابطه با اسرائیل یک نیروی مقاومت 2000 نفره به عنوان حزب الله  لبنان توانست در یک جنگ 33 روزه و در یک جنگ 8 روزه و 23 روزه کمر اسرائیل را بشکند آن هم با موشک های ابتدایی فجر که ایران آموزش داده بود اما با این نیرویی که اسرائیل دارد و شما هم قبول دارید که جمهوری اسلامی در داخل کشور قوی تر از لبنان و حماس است آیا این جور رژیم  که نمی تواند جلوی این نیروی مقاومت بایستد آیا می تواند و توان این را دارد جلوی توان نظامی ایران بایستد؟

خزایی مقدم با اشاره به گروهگ داعش افزود: در مورد داعش شما فرمودید داعش توهم توطئه است خانم کلینتون در کتاب خاطراتش  می گوید ما با کشورهای اروپایی داعش را بوجود آوردیم اعتراف صریح خودش است  آقای زیبا کلام شما که بصیرت ندارید تقصیر کار ما نیستیم  نظرات شما برای خودتان معتبر محترم است.

زیبا کلام که از این همه آزادی بیان ناراحت و گرفته بود گفت: به هر حال ایشان هم مثل بقیه اظهار نظر کرده سعی کردند پاسخ حرف های من را بدهند سوال نداشتند بنابراین عقل و هوش دانشجویان است که بگوید. که  دانشجویان فریاد زدند سوال اسرائیل را جواب بدهید زیبا کلام با عصبانیت و تمسخر گفت: سوال اسرائیل چی هست؟ میگن ما می توانیم اسرائیل را نابود کنیم همین الان, خوب خوش به حالتان.

 

چگونه یک دولتی می تواند جلوی روزنامه را بگیرد یک دولت خیر؟!!

زارع دیگر دانشجویی برای صحبت پشت تریبون آمد و گفت: اول سخنانتان شما گفتید روزنامه را دولت توقیف نکرده ولی جایی دیگر شما اشاره کردین در زمان دولت آقای احمدی نژاد آمدند جلوی روزنامه ها را گرفتند و گفتند حق ندارید در مورد مسائل هسته ای صحبت کنید می دانم الان می گویید آن زمان قوه مجریه و قضاییه و مقننه همه با هم بودند ولی این حرف ها صحت ندارد ما داریم می گوییم چگونه یک دولتی می تواند جلوی روزنامه را بگیرد یک دولت خیر؟!! واین یک نتیجه گیری است.

وی ادامه داد: مهم ترین دلیل که آقای روحانی وزیر علوم را دیر معرفی کردند و خواستند فضای شبهناکی را بوجود بیاورند از طریق وزارت علوم وخودشان هم یقین داشتند رد صلاحیت می شوند  این دلیل بود که دولت را مقابل مجلس جلوه بدهند و قشر جوان را برای انتخابات مجلس آینده جلوی این دولت قرار دهند.

زارع ادامه داد: آنها می خواهند مردم افراد خاصی را که آقای روحانی دوست دارد به عنوان نماینده مجلس انتخاب کنند و با این افراد  انتخاب  شده، مجلس را هم همسو با دولت قرا ر بدهند.

وی در مورد بحث اسرائیل گفت: بحث اسرائیل بحث موشک و بمب اتمی  نیست بحث اراده و ایمان است اگر ایمان واراده باشد می توانیم پیروز شویم.

زیبا کلام جواب داد: ایشان سوال از من ندارند همه حقیقت ها را می داند و با حالتی تمسخر در مورد بحث توقف روزنامه ها دولت های مختلف گفت: دولتی که نمایندگی امام زمان را داشته باشد می تواند روی روزنا مه ها سخت گیری کند.

 

چه کسی هست که دلش برای نظام بتپد ولی دلش نخواهد توافق بشود

بیانی آخرین دانشجویی بود که پشت تریبون آمد و سوال کرد: این سیاستی را که آقای روحانی پیش گرفتند می تواند به موفقیت برسد؟ مذاکرات هسته ای از لحاظ اجرایی به غیر دولت می تواند کسی دیگر دخیل باشد؟

زیبا کلام  در مورد هسته ای جواب داد:  شما بهتر از همه  می دانید مذاکرات زیر نظر مقام معظم رهبری است آنچه که  انجام می شود

وی با انتقاد از دلواپسان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری توافق ژنو را محکوم نکردند  شما جلوتر از رهبری حرکت می کنید  من ضمن اینکه عقاید سیاسی دارم و مغز و استخوانم لیبرالی است معتقدم دلواپسا بیشترین خدمت را به آزادی بیان در این مملکت کردند

استاد دانشگاه ادامه داد: دلواپسان کاری کردند که برای اولین بار سیاسست هسته ای دولت وقت به شدت مورد حمله قرار گرفت.

زیبا کلام ادامه داد: من امیدوارم مذاکرات به توافق  بیانجامد. زیرا اگر زمینه اش نبود این همه مذاکرات نمی کردند من و شما می شینیم صدها ساعت صحبت می کنیم این نشان می دهد زمینه ای وجود دارد اگر آمار بگیریم از شهریور 92 به بعد صدها ساعت یا بیشتر مذاکره انجام شده.

وی ادامه داد: برای اولین بار وزیر خارجه اروپا ساعت ها نشسته با وزیر امور خارجه مذاکره کرده، در یک مقطعی  اگر کسی با مقامات آمریکایی صحبت می کرد مورد انواع و اقسام توهین ها ی سیاسی قرار می گرفت کسی اصلا جرات نمی کرد.

استاد دانشگاه ادامه داد: دو کشوری که 36 سال در هر زمینه ای علیه هم زدند, الان نشستند و میگویند میشود راجع به یک سری چیزایی توافق بکنیم مثلا در زمینه هسته ای و فقط هسته ای نیست.

زیبا کلام با اشاره به اعراب خاطر نشان کرد: کیست که نداند ما با آمریکا در اعراب اشتراک منابع عمیقی داریم, ما با افغانستان با آمریکایی ها وحدت نظر داریم و نه ما می خواهیم داعش پیشرفت کند نه آمریکا, اختلافاتی هم که داریم بر سر اسرائیل است

وی ادامه داد: در غرب تمام کسانی که به چیزی کمتر از مهد جمهوری اسلامی رضایت نمی دهند این ها نمی خواهند توافق بشود یعنی سازمان مجاهدین جمهوری خواهان تند رو, تمام کسانی که نمی خواهند جمهوری اسلامی باشد دلشان نمی خواهد توافق بشود اگر توافق نشود مصیبت ها زیادتر و ممکن است حمله نظامی شود.

زیبا کلام بیان کرد: آخه چه کسی هست که دلش برای نظام بتپد ولی دلش نخواهد توافق بشود اینجا در داخل کشور هم کسانی هستند که دلشان نمی خواهد توافق بشود نه به خاطر اینکه مخالف نظام هستد بلکه اگرتوافق بشود فرش بهره برداری از آمریکا ستیزی که 36 سال دست  همه و بنگاه ها بوده خلع سلاح می شود.

وی ادامه داد: در زمینه هسته ای ما با آمریکا توافق و در زمینه داعش با آمریکایی ها همکاری می کنیم پس این چیزایی که میگویند آمریکا دشمن نظام یا خصم جمهوری است  چیه ؟ تفاهم و همکاری ما با آمریکا رو میبینن یا اینکه میگن ما با آمریکایی ها در دموکراتیک تضاد داریم.

در پایان جلسه دانشجویان مبنی براینکه چرا در اینجا دانشجویان را گلچین کرده بودن و فقط با بلیت اجازه ورود می دادن اعتراض کردند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.