کدخبر: ۸٤۷٤٦
۰٦ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:۲۳
چاپ

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

بیرجندرسا-تمامی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات رسانی به مردم در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار