کدخبر: ۸٤۷۵۱
۰٦ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۲۱:۲٦
چاپ

اتصال ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری،جواد قناعت روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در بیرجند اظهار کرد: این طرح‌ها از اقدامات مهم و ارزشمند است که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها باید در گذشته اجرا می‌شد که نشد، افزود: باید در اجرای طرح فیبر نوری همه متولیان پای کار باشند تا روند اجرای طرح در زمان مقرر به اتمام برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سی امین استان کشور است که عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در آن آغاز شد و دارای عقب ماندگی است اما همه دستگاه‌های متولی باید با کار تیمی پای باشند تا عقب ماندگی در این زمینه جبران شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با افزایش سطح تعاملات در چند ماه آینده شاهد اتمام این طرح مهم و ملی در سطح استان باشیم و اجرای آن الزامات قانونی دارد که شهرداران مکلف هستند در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز حفاری اقدام کنند.

قناعت گفت: برای سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی هم این آمادگی و ظرفیت از نظر اعتباری و فنی وجود دارد که طرح اجرا شود.

وی افزود: هدف‌گذاری شده که تا هفته دولت امسال بستر فیبر نوری در تمامی شهرهای خراسان جنوبی ایجاد شود.

تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری امروز با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

همچنین عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان در بلوار پاسداران این شهر آغاز شد.