کدخبر: ۳۷٤۹۸
۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۵
چاپ

روحانی در جمع نخبگان:

خراسان جنوبی جزو استان هایی است که پتانسیل خوبی برای پیشرفت دارد/نخبگان باید طراح برنامه های استان باشند

خراسان جنوبی جزو استان هایی است که پتانسیل خوبی برای پیشرفت دارد/نخبگان باید طراح برنامه های استان باشند

بیرجندرسا-رئیس جمهور با بیان اینکه هر استان ظرفیت و محدودیت هایی دارد، گفت: خراسان جنوبی جزو استان هایی است که پتانسیل خوبی برای پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، دکتر حسن روحانی در جمع نخبگان، علما استان اظهارداشت: ماه ربیع الاول و روز اول این ماه مصادف با هجرت پیامبر از مکه به مدینه که آغازآن با ایثار و فداکاری همراه بود

وی افزود: برخی آماده اند صدایی را بشنوند و دعوتی را بپذیرند و به سمت جهاد حرکت کنند و اینان جزو افرادی هستند که خداوند آنها را دعوت به ایثار و فداکاری کرده است.

روحانی در خصوص داوطلب بودن بعضی افراد در کارها گفت:مانند امام علی(ع)  که داوطلب شد تا در جایگاه پیامبر بیارامد و آن حادثه بزرگ لیله المبیت را به وجود آورد.

وی اضافه کرد: چه فردی حاضر است در رختخوابی که دهها نقشه برای قتل او آماده شده است بخوابد به جز حضرت علی(ع) که داوطلبانه و با افتخار به جای پیامبر با یک دنیا ایثار و فداکاری آماده جانبازی و شهادت گردید هیچ فردی حاضر به این شجاعت نیست.

روحانی در خصوص ایثار و فداکاری گفت: هجرت از نقطه عادی به اوج توسعه با ایثار و فداکاری امکان پذیر است.

رئیس جمهور عنوان کرد: اگر امروز کشور دارای استقلال ,عزت و عظمت و جایگاه ویژه ای در منطقه می باشد از دماء خون شهدا و مدد گرفتن از علما آغاز می شود.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در طول 16 ماه در حد توان قدم هایی برای خانواده ایثارگران برداشته است اما ما هر کاری برای آن ها انجام دهیم هدیه بسیار کوچکی است چراکه آن ها فرزند وعزیزترین  افراد خود را فدای کشور کردند.

وی افزود: خانواده هایی هستند که شهید و جانباز داده اند آزاده آنها سال ها در اسارت بوده است و خانواده ای که در جنگ و جهاد ایستادگی کرده و کشور را از توطئه جهانی نجات دادند.

رئیس جمهورادامه داد: ما امروز برای ادامه راه آن ها نیاز به ایثار,فداکاری و حرکت اندیشمندان و عمل آنها، حضور نخبگان در صحنه توسعه این کشور و جامعه نیاز داریم.

دکتر روحانی با بیان اینکه ای کاش می شد همه مطالبات مردم در همه استان ها در یک زمان کوتاه جامعه عمل پوشانده شود اظهار کرد: توان و امکانات کشور کم است و دولت در چارچوب امکانات برای رفاه جامعه و مسائل اساسی کشور در سطح استان‌ها تلاش می کند ولی کار اصلی به دست مردم است.

روحانی خراسان جنوبی را از کریدروهای  مرزی و اصلی برای تجارت معرفی کرد و افزود:  امسال بودجه ه­ای برای راه آهن قرار دادیم  که می تواند آغازی برای حرکت و اتصال راه آهن خراسان جنوبی به کشور باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر استان ظرفیت و محدودیت هایی دارد، بیان کرد: خراسان جنوبی جزو استان هایی است که پتانسیل خوبی برای پیشرفت دارد.

رئیس جمهور به صادرات مواد غذایی از خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: استعداد استان خیلی بالاتر از انار، نرگس ،عناب و زعفران می­بینیم .

روحانی به وجود پتانسیل­ها در این استان اشاره کرد و گفت:  زرشک معروف کشور در این استان تولید می­شود لذا  معلوم است استان هم استعدادهای فراوان در زمینه کشاورزی و معادن دارد و هم از جایگاه استراتژیک و مرزی برخوردار است.

رییس جمهور با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان استان فرهنگی شناخته می شود گفت:  ما باید از این استعدادهای استفاده کنیم و نخبگان باید طراح برنامه­ های استان باشند .

وی عنوان کرد:نخبه کسی نیست که مدرک دانشگاهی یا مدرک حوزوی داشته باشد نخبه کسی است که دارای استعداد بالا بوده وقدرت طراحی داشته و می توانند مشکلات را حل وفصل کند.

روحانی با بیان اینکه نگاه استان­ها به دولت است اظهار کرد:  ولی اساس آن باید از نخبگان استان شروع شود چرا که استعدادها و ظرفیت های استان مشخص است و  نخبگان در این استان با تشویق مسئولین و مقامات باید طرح و برنامه بدهند .

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم بهترین زندگی و فرهنگ را می خواهند اما توان و امکانات استان کشور راباید مد نظر قرار داد.

دکتر روحانی گفت: ما در همه زمینه های کشور باید همه توان را به کار گرفته تا طرح های عمرانی استان و تمام بودجه عمرانی که برای استان در قانون مشخص شده تخصیص، اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری 94 درصد بودجه مصوب استان ها را اجرایی کردیم، افزود: هر مقدار که امکان پذیر باشد بودجه های عمرانی استان را عملیاتی کنیم و این رقم در سال‌های گذشته امکان نداشته است.

وی خاطر نشان کرد:تلاش براین است که برای عمران و آبادانی استان هر تلاشی را لازم است انجام داده شود,21 طرح و پروژه در استان مطرح شده که با توکل به خدا اجرا و عملیاتی می شود.

روحانی عنوان کرد: کار اصلی ما آبادانی استان، جذب سرمایه و رونق کارآفرینان است که باید این صورت بگیرد.

رئیس جمهور گفت: ما باید بتوانیم سرمایه گذار و گردشگر و کارآفرین را به این استان جذب کنیم راه آن، تلاش همه علما و اساتید و فرهیختگان است.

وی اظهارداشت: فضای علمی باید به سمت بومی گرایی و نیازهای استان برود چراکه اگر در استان‌ رشته‌های علمی باشد و نتواند پاسخگوی نیاز‌های این استان باشد بی فایده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.