کدخبر: ۳۵٦۵٤
۰۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۷
چاپ

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی؛

بیشترین دغدغه هیئت‌های ورزشی، مباحث مالی و تامین تجهیزات است

بیشترین دغدغه هیئت‌های ورزشی، مباحث مالی و تامین تجهیزات است

بیرجندرسا-سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: بیشترین دغدغه هیئت های ورزشی، تامین سخت افزار مناسب و مباحث مالی و تامین تجهیزات ورزشی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا  به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بهرام عزیز زاده‌ مقدم، صبح امروز (5 آبان ماه) در دیدار با سرپرست هیات تیراندازی و کمیته بررسی مسایل و مشکلات هیات‌های ورزشی استان با اشاره به اینکه فعال‌سازی هیات‌های ورزشی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: بیشترین دغدغه ما، هیات‌های ورزشی هستند و مهم‌ترین مشکل هیئت‌ها، مباحث مالی و تامین سخت افزار مناسب برای توسعه رشته‌های ورزشی است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه اداره کل برای ارتقای جایگاه استان در کشور و عرصه‌های بین‌المللی، توجه به رشته‌های پرمدال و انفرادی برای استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود است، افزود: مشکلات مالی، نباید موجب متوقف شدن برنامه هیات‌ها شود و مجوزی برای بیکار شدن و نداشتن برنامه گردد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: استعدادهای بسیاری در استان وجود دارد که با برقراری تعاملات حسنه با فدراسیون و بخش‌های مختلف جامعه به ویژه حامیان مالی و خیرین و همدلی و همکاری بدنه هیات‌های ورزشی می‌تواند بستر شکوفایی بیش از پیش ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی فراهم شود.
عزیززاده‌مقدم یکی از دلایل مهم توجه هیات‌های ورزشی به برنامه‌های کوتاه مدت و مقطعی را، درگیر شدن در مباحث اجرایی به ویژه در مرکز استان دانست و افزود: وظیفه اصلی هیات‌های ورزشی، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های راهبردی برای توسعه رشته‌های ورزشی در تمامی ابعاد آن در سراسر استان است.

وی یادآور شد: پرداختن بسیاری از هیات‌های ورزشی به مباحث شهرستان بیرجند، توان برنامه‌ریزی و اصل کار هیات را گرفته و به همین دلایل می‌بینیم بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های هیات‌های استان که باید معطوف تمام شهرستان‌ها در امر استعدادیابی، پرورش و شکوفایی ورزشکاران شود، در مرکز استان صورت می‌گیرد و شاهد یک رشد اندک، بی‌قواره و نامتوازن هستم.
عزیززاده‌مقدم با تاکید بر برگزاری جلسات مستمر هیات‌های ورزشی با کمیته‌ها و اعضای هیات در قالب جلسات ماهیانه، فصلی، مجامع سالیانه و انتخاب رییس هیئت، خاطرنشان کرد: توسعه رشته‌های ورزشی، برآیند خرد جمعی ناشی از تضارب آرا و بکارگیری اندیشه‌های جمعی دست‌اندرکاران هیات در استان است که این جلسات بر رفع سوء تفاهم ها، به روزرسانی اطلاعات و تسهیل ارتباطات هیات در شتاب بخشی به برنامه‌ها، کمک شایان توجهی خواهد کرد .
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اختلاف اندک ورزش استان با ورزش کشور در رشته‌های جدیدالتاسیس و لزوم سرمایه‌گذاری در رشته‌های انفرادی، خاطرنشان کرد: باید تنور ورزش استان را با برگزاری رقابت‌های لیگ گرم کرد و متاسفانه سیاستگذاری غلط در ورزش، موجب کند شدن روند رشد ورزش استان شده است.

وی اظهارکرد: یکی از این سیاستگذاری‌های نادرست، ایجاد فضای ذهنی و روانی وابستگی هیات‌ها به کمک‌های موردی اداره کل بوده است، حال آنکه بر اساس ماده 14 اساسنامه هیات‌های ورزشی، منابع متعددی برای حفظ استقلال مالی و اداری هیات‌ها پیش بینی شده که عملا مورد توجه آنان قرار نگرفته است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.