کدخبر: ۳۵۳۸٦
۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:٤۱
چاپ

امید:

هیچ اعتقادی به توسعه کمی دانشگاهها در سطح کشور ندارم

هیچ اعتقادی به توسعه کمی دانشگاهها در سطح کشور ندارم

بیرجندرسا- معاون مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ اعتقادی به توسعه دانشگاهها در سطح کشور به شکلی کمی که در چند سال گذشته اتفاق افتاده ندارم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازمهر, محمدحسین امید صبح دوشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند اظهارکرد: به توسعه کمی دانشگاهها اعتقادی ندارم اما متاسفانه روال در چند سال گذشته اینگونه بوده است.

وی بیان کرد: توسعه دانشگاه‌ها در برخی از مناطق کشور از جمله خراسان جنوبی از برنامه‌های آموزش عالی کشور به شمار می‌رود.

امید افزود: دانشگاه بیرجند از اساتید توانمند و خوبی برخوردار بوده که این مهم سبب شده تا این دانشگاه در زمینه قبولی در تحصیلات تکمیلی در کشور رتبه قابل قبولی کسب کند.

وی بیان کرد: دانشگاه بیرجند با توجه به اساتید برجسته و دانشجویان مستعدد، قابلیت تبدیل شدن به دانشگاه‌های مطرح کشور را داراست.

امید ادامه داد: وزارت علوم در راستای توسعه این دانشگاه کمک‌هایی را از منابع کشوری تخصیص می‌دهد اما باید از مردم نیز برای توسعه دانشگاه بیرجند کمک گرفت.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند اظهارکرد: وجود کتابخانه در دانشگاه‌ها محاسن زیادی داشته و سبب خدمات‌رسانی موثرتر به اساتید و دانشجویان می‌شود.

امید گفت: باید در کتابخانه دانشگاه‌ها شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا دانشجویان با رغبت کامل در کتابخانه درس بخوانند.

معاون مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآورشد: محیط آرام و پر از منابع خوب کتابخانه سبب جذب دانشجویان می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.