کدخبر: ۳۳۹۷۷
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
چاپ

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران خبر داد

انحصاری به روسیه نمی دهیم/ تبادل گاز فعلا مطرح نیست

انحصاری به روسیه نمی دهیم/ تبادل گاز فعلا مطرح نیست

بیرجند رسا-مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: در حال حاضر بحث تبادل گازی با روسیه مطرح نیست، اما ممکن است این موضوع با محور دسترسی به بازارهای جدید برای دو کشور مطرح شود و در برنامه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم، علیرضا غریبی  اظهار داشت: در همکاری های جدید تجاری ایران و روسیه، گرفتن مونوپولی از سوی روس ها مطرح نیست، چرا که ایران نیازی به دادن امتیاز خاص یا مونوپول ندارد، این همکاری کاملا بر مبنای اصول فنی و اقتصادی خواهد بود تا دو کشور از مزایای کشور مقابل در تجارت بهره مند شوند.

وی افزود: قرارداد با روسیه قراردادی نیست که ایران را محدود کند، ما همواره می توانیم جایگزین ها و بازارهای متعددی در انتخاب شرکای تجاری در بخش انرژی و دیگر بخش های اقتصادی داشته باشیم که روسیه هم می تواند یکی از این شرکای تجاری باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: در حال حاضر بحث تبادل گازی با روسیه مطرح نیست، چرا که روسیه از نظر خط لوله با ایران فاصله زیادی دارد و هر دو کشور هم دارای ذخایر گسترده گاز هستند، اما ممکن است این موضوع با محور دسترسی به بازارهای جدید برای دو کشور مطرح شود و در برنامه قرار بگیرد، اکنون بیشتر همکاری های مورد توافق قرار گرفته در زمینه های بازرگانی است.

غریبی خاطرنشان کرد: بسترهای توسعه مبادلات گازی با کشورهای همسایه و همچنین همسایگانِ کشورهای همسایه مان وجود دارد و قابل توسعه است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.