چاپ

حجت‌الاسلام حائری:

روحانیون در مساجد نباید فقط در زمینه اقامه نماز نقش ایفا کنند

روحانیون در مساجد نباید فقط در زمینه اقامه نماز نقش ایفا کنند

بیرجند رسا-مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان بزرگ گفت: با توجه به محوریت جایگاه معنوی مساجد مدیران، هیئت امنا و ائمه جماعت مساجد باید از اختلاف نظر و تفرقه دوری کنند.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  ،حجت‌الاسلام حسین حائری  اظهار کرد: خدمت در مساجد از وظیفه‌ای مهم و توفیق الهی است که به افراد داده می‌شود.

وی با تاکید بر محوریت داشتن روحانیت در مساجد عنوان کرد: روحانیون در مساجد نباید فقط در زمینه اقامه نماز نقش ایفا کنند بلکه آنان باید راهنما و هدایتگری خوب برای نمازگزاران و به ویژه جوانان باشند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان بزرگ افزود: مساجد در هر محله مانند قلب آن منطقه هستند که اگر این مساجد در راستای امور معنوی و فرهنگی به خوبی عمل کنند دینداری و معرفت را به خوبی به ساکنان هر محله تزریق می‌کنند.

حائری تاکید کرد: مساجد باید به مکانی تبدیل شوند که افراد از هر قشری وقتی به آن مراجعه می‌کنند در سایر ابعاد امنیت روحی و روانی را حس کنند.

وی گفت: فضای معنوی و آرام مساجد به گونه‌ای باید تامین شود تا افراد به دور از دغدغه و ناراحتی در محیط مسجد آرامش قلبی، اطمینان فکری و روحی برای آنان حاصل شود.

این مسئول با تاکید بر پرهیز مدیران و مسئولان مساجد از اختلاف تصریح کرد: اداره‌کنندگان مساجد باید دقت داشته باشند تا جلوی بروز اختلاف‌نظرهای جزیی و سلیقه‌ای که در نهایت منجر به تفرقه و ناآرامی روانی در فضای مسجد می‌شود را بگیرند.

حائری افزود: ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد باید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند تا امنیت فکری جوانان فراهم شده و مساجد ما به عنوان الگوی مساجد جوامع اسلامی مطرح شود.

وی اظهار کرد: مساجد همواره عالی‌ترین پایگاه‌های اسلام و خانه‌ای امن برای افراد بوده اما با کمال تاسف تاکنون حق این فضاهای مقدس و ملکوتی در زمینه حمایت‌های مالی به خوبی ادا نشده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان بزرگ تصریح کرد: علاوه بر کمک‌های مردمی، ارگان‌ها و دستگاه‌های دخیل در امور فرهنگی و حتی عمرانی باید مساجد را در مسیر رفع مشکلات مالی و برخی اقدامات عمرانی و خدماتی یاری کنند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.