کدخبر: ۸٤۷۱۳
۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱۹:۳۷
چاپ

دستگیری سارقان کابل برق در خراسان جنوبی

بیرجندرسا- سارقان کابل و سیم‌های برق در شهرستان‌های نهبندان و قاینات خراسان جنوبی با تلاش ماموران انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسابه نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان روز سه شنبه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و سیم‌های برق در منطقه موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ رمضان مرادی افزود: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی هدفمند در حوزه استحفاظی موفق به شناسایی یک سارق حین سرقت سیم و کابل برق شدند که متهم به محض مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت و طی عملیاتی و با شگردهای پلیسی به همراه مقادیر زیادی کابل و سیم دستگیر شد.

وی گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: پلیس با مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع دارد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق کابل برق در قاین

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قاینات هم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق در حوزه استحفاظی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ حسین رفعتی نژاد افزود: ماموران "کلانتری ۱۱ طالقانی" با انجام رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی یک نفر سارق حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی طی عملیاتی سارق را دستگیر کردند که در بازرسی از محل، کابل‌های برق سرقتی کشف شد.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه به بزه انتسابی و ۲ فقره سرقت اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.