کدخبر: ۸٤۸۵۵
۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:٤۲
چاپ

استاندار خراسان جنوبی: انعطاف در رفع مشکلات به نفع کارگر باشد

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در بررسی و رفع مشکلات مختلف، انعطاف به نفع مجموعه کارگران باشد و بیش از پیش به این قشر زحمتکش توجه داشته‌ باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری،جواد قناعت روز پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان همراه با تجلیل از کارگران نمونه و واحدهای کارگری ضمن گرامیداشت هفته معلم و هفته کار و گارگر افزود: به همه این موارد در مبانی اسلام و نظام اسلامی توجه ویژه‌ای شده و در تمامی بخش‌های توسعه‌ای جامعه حضور و مشارکت مردم و نقش آفرینی آنان را داریم.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری از جوامع بسیار مهم است که در روایات اسلامی هم به آن فراوان پرداخت شده است، گفت: کارگران ما برای گذران معیشت تلاش می‌کنند و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با تصویب قوانین خوب توجه ویژه و خاصی به جامعه کارگری شده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر در برهه‌ای از زمان توجه ویژه‌ای به جامعه کارگران نشده، باید بدانیم در آن زمان نگاه‌های انقلابی در جامعه حاکم نبوده بلکه نگاه‌های غربی و لیبرالی حاکم بوده که بین کارگر و کارفرما فاصله ایجاد می‌کرد.

وی کارگر و کارفرما را مکمل یکدیگر دانست و گفت: بدون کارگر، کارفرمایی معنا ندارد اما در غرب نگاه لیبرالی و سرمایه داری وجود دارد و عدالت معنا ندارد بلکه نگاه سودجویی حاکم است و به جامعه کارگری خودشان هم رحم نمی‌کنند.

قناعت با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای کارگران ارزش و اهمیت بالایی قائل است، بیان کرد: همزمان با استقرار دولت سیزدهم شاهد نگاه و توجه ویژه به جامعه کارگری و کارآفرینی هستیم.

وی افزود: ریل گذاری خوبی در دولت سیزدهم نسبت به جامعه کارگری و تولید وجود دارد، در استان هم برای افزایش و جهش تولید باید به صورت مستمر و مداوم پیگیری‌هایی را از مرکز داشته باشیم تا منابع و مجوزهای لازم را بگیریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه ایجاد زیرساخت‌های استان در بخش راه آهن، تامین آب از دریای عمان و انتقال گاز از دشتک زابل، گفت: به همت دولت سیزدهم اقدامات زیرساختی خوبی از جمله راه آهن در دست اجراست و طرح ریلی استان در ۱۲ قطعه فعال است و ۲ قطعه دیگر هم به زودی فعال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به دنبال تحول، تولید، توسعه اقتصادی و اشتغال هستیم باید آستین همت را با کار تیمی بالا بزنیم.

استاندار خراسان جنوبی: انعطاف در رفع مشکلات به نفع کارگر باشد

قناعت با اشاره به خشکسالی به عنوان دغدغه مردم استان گفت: دولت برای کاهش اثرات خشکسالی، انتقال آب از دریای عمان را با اعتبار ۵۰ همت آغاز کرده که انشعاب آن به همه شهرستان‌ها می‌رسد و نیمه دوم امسال عملیات لوله گذاری انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در این مرحله تخصیص سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب را شاهد خواهیم بود که یک انقلاب بزرگ در رفع مشکل کمبود آب است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای خط انتقال گاز از سمت دو راهی دشتک زابل به نهبندان اقدام مهم دیگری است که در دولت سیزدهم آغاز شد و جزو پروژه‌های زیربنایی تامین سوخت محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: فاز اول این پروژه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در تیر امسال به بهره برداری می رسد و همزمان فاز دوم آن با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال از نهبندان به سربیشه ادامه می‌یابد.

قناعت گفت: تامین برق از شاخص‌های توسعه یافتگی هر منطقه است که دولت سیزدهم با افرایش پست‌های ۴۰۰ کیلوولت در این زمینه گام بلندی برای خراسان جنوبی برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید از حالت خام فروشی محصولات مختلف راهبردی استان خارج شویم، بیان کرد: در دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه محصولات راهبردی بخش کشاورزی و مواد معدنی بوده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به معرفی ظرفیت‌های استان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران افزود: ظرفیت‌های مختلف و زنجیره‌های ارزش خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ از جمله محصول زرشک و گوهر سنگ به نمایش گذاشته و معرفی شد.

وی تصریح کرد: توجه به محصول زرشک و گوهر سنگ‌ استان ارزش افزوده خوبی و بالایی دارد که در سال اخیر ورود شرکت‌های مختلف را به استان داشته‌ایم و در زمینه زرشک ۱۰ واحد فرآوری زرشک در استان داریم که هشت واحد در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

قناعت با بیان اینکه استان خراسان جنوبی به لحاظ زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی ضعیف است، گفت: باید بانک‌های ما از حالت انقباضی خارج شوند و با ورود سرمایه گذاران توجه خاص به تولید شود.

وی افزود: کار تیمی و همدلی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در استان وجود دارد و باید رشد و تعالی استان را همه با هم مد نظر قرار دهیم.