کدخبر: ۸٤٦۵٦
۲۹ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
چاپ

با مشارکت آستان قدس رضوی محقق شد؛

امضای توافق نامه احداث مجتمع بین راهی در محور دیهوک - راور

بیرجندرسا-توافق نامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی و نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور دیهوک - راور که از مسیرهای پرتردد است، بین استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی امضا و مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری، این توافق نامه را روز چهارشنبه "جواد قناعت" استاندار خراسان جنوبی و "محمدحسین استاد آقا" مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی در دفتر استاندار امضا کردند.

بر این اساس مقرر شد؛ مجتمع فرهنگی، رفاهی و نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور دیهوک - راور (منطقه دیگ رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس را دارند، ایجاد شود.

هر یک از طرفین شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی برای انجام این کار اعتباری به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را تامین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تامین زمین، زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این پروژه را تا مرحله تکمیل، بهره برداری و ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی برعهده دارد.

جاده راور - دیهوک یکی از مسیرهای پرتردد بین چند استان کشور است که راه ارتباطی بسیاری از مسافران و زائران به سمت مشهد مقدس محسوب می‌شود و هنوز به طور کامل دوبانده نیست.

طولانی و کویری بودن راه‌های جنوب شرق کشور، لزوم احداث مجتمع‌های بین راهی و استراحتگاه‌های موقت برای مسافران را دوچندان کرده که یکی از این مکان‌ها "آبگرم دیگ رستم" بعد از روستای نایبند طبس به سمت راور کرمان است که طی سالیان گذشته با وجود برخی امکانات توقفگاهی برای مسافران اما فاقد یک مجتمع بین راهی مناسب و مجهز بوده است.

آمادگی استانداری برای همکاری در اجرای پروژه‌های آستان قدس رضوی

استاندار خراسان جنوبی در نشست با مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از آمادگی کامل استان برای اجرای پروژه‌های آستان قدس رضوی خبر داد.

جواد قناعت گفت: همکاری‌های خوبی تاکنون با آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی برای اجرای پروژه‌های مختلف داشته‌ایم.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها احداث مجتمع آموزشی در مهرشهر بیرجند است که براساس تفاهم نامه منعقده در گذشته همکاری لازم را برای تکمیل این مدرسه خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای این منظور پیگیری لازم را انجام خواهیم داد تا سهم اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به جای اوراق، به شکل نقد پرداخت شود.

وی گفت: با انجام این کار مناقصه برگزار خواهد شد تا با توجه به تراکم جمعیت دانش آموزی در مهرشهر، ساخت آن آغاز و اول مهر تکمیل شود.

قناعت اضافه کرد: برای ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی دیگ رستم واگذاری زمین و زیرساخت‌های مورد نظر توسط استان انجام خواهد شد و برای توسعه مجتمع خدماتی رفاهی دیهوک نیز همکاری لازم را در زمینه اختصاص زمین انجام خواهیم داد.

وی گفت: به جز شهرستان طبس که مشکل تامین آب دارد، مشکل تامین آب بقیه مجتمع‌های بین راهی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی برطرف خواهد شد و همکاری لازم در راستای سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه‌ها در راستای رفع مشکلات و توسعه استان صورت می‌گیرد.

۱۶۰ هزار خادم یار در کشور فعالیت می‌کنند

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی هم در این دیدار با تشریح ساختار سازمان‌های مختلف آستان قدس رضوی گفت: شبکه خادم یاری آستان قدس رضوی در همه استان‌های کشور نمایندگی دارد و ۱۶۰ هزار خادم یار فعال کددار در این خصوص با آستان قدس همکاری می‌کنند.

محمدحسین استادآقا افزود: این خادم یاران بعد از اینکه خدمات مورد نظر را در منطقه سکونت خود به نیازمندان ارائه کردند، نسبت به ثبت آنها در سامانه آستان قدس اقدام و چند بار در سال به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی از سال‌های گذشته علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی، برنامه‌های دیگری را در خراسان جنوبی انجام داده که از جمله آنها توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه در سال گذشته است و از این تعداد ۸۲ سری آن در سرایان توزیع شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی، آستان قدس رضوی کارهای مشترکی را انجام می‌دهد گفت: بسته‌هایی را بین هزار و ۵۰۰ مادر باردار تا زمان ۶ ماهگی کودکان توزیع می‌کنیم.

وی افزود: با همکاری استانداری خراسان جنوبی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان روند اجرای مدرسه مهرشهر بیرجند سرعت می‌گیرد.

استادآقا همچنین گفت: توسعه مجتمع خدماتی، رفاهی دیهوک و احداث مجتمع خدماتی، رفاهی و نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور دیهوک - راور با همکاری استانداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه اجرایی خواهد شد.

مشاور ارشد مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی هم گفت: ۲۲ مجتمع خدماتی رفاهی آستان قدس رضوی در نقاط مختلف کشور احداث شده که هشت مورد آن در خراسان جنوبی است.

احمدعلی موهبتی افزود: با توجه به ضرورت موجود در دیگ رستم هم قرار است مجتمع خدماتی رفاهی توسط آستان قدس احداث شود.