کدخبر: ۸٤٤۰۲
۲۷ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱٤:۰۰
چاپ

گشت‌های راهداری و پلیس در تمامی محورهای خراسان جنوبی حضور دارند

بیرجندرسا-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: گشت‌های راهداری در طرح نوروزی به صورت آماده باش با همراهی پلیس راه تمامی محورهای استان را رصد می‌کنند تا ایمنی و تردد روان در جاده ها رقم بخورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، اسدالله جلال زاده روز یکشنبه در مراسم آغاز پویش سراسری "چشم به راهیم" که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد افزود: این پویش در راستای برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ارتقای ایمنی سفرهای برون‌شهری و کاهش تصادفات جاده‌ای از ۲۷ اسفند امسال تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ ویژه ماه رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: ۱۵ دقیقه‌ استراحت به ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادف‌های جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت، مجتمع‌های خدمات رفاهی و محل های پیش بینی شده است.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در این مراسم که در مجتمع خدماتی رفاهی زنان نرجس القورات و کیلومتر ۱۲ محور بیرجند - قاین برگزار شد، گفت: استان خراسان جنوبی به لحاظ نیروی انسانی با وجدان و پای کار در سطح کشور حرف اول را می‌زند و تلاش‌های راهداری و پلیس راه باعث افتخار است.

ناصر ناصری افزود: راهداران، پلیس و نیروهای هلال احمر استان با تلاش شبانه‌روزی در شرایط سخت و طاقت فرسا، در حفظ ایمنی جاده‌ها و آسایش مردم و مسافران نوروزی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی عنوان کرد: هرچه در این کشور داریم به برکت حضور مردم است و مردم ولی نعمت‌ ما هستند لذا هر یک از ما در هر بخش و مسئولیتی وظیفه داریم آنچه از دستمان بر می‌آید برای خدمت به مردم انجام دهیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با اجرای پویش "چشم به راهیم" در محورهای استان شاهد کمترین حادثه باشیم و سفر ایمنی برای مسافران رقم بخورد.

وی به بارش برف اسفند در استان اشاره کرد و افزود: در این بارندگی‌ها شاهد تلاش‌های شبانه روزی راهداران بودیم تا ایمنی جاده‌ها و تردد روان برای هم استانی‌ها صورت گیرد.

فرماندار بیرجند هم با قدردانی از همه کسانی که تلاش دارند هموطنان در مسیر جاده‌ها سفر ایمنی داشته باشند، گفت: این افراد در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر از آرامش و آسایش خود می‌گذرند تا مردم در نوروز سفر ایمن و سالمی را داشته باشند.

علی فاضلی فرد افزود: پویش "چشم به راهیم" یک حرکت منسجم ملی برای ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای است.

وی گفت: از پویش ملی چشم به راهیم می‌توان استنباط کرد که مردم و مسافران نوروزی بدانند چشمانی منتظرشان است که سالم از سفر برگردند و هم بدانند چشمانی به راه است که آنها سالم سفر کنند.

فرماندار بیرجند اظهار کرد: نوروز امسال همه متولیان و دست اندرکاران بسیج شدند تا شاهد کمترین تصادف و تلفات حوادث ترافیکی در سطح استان باشیم.