کدخبر: ۸٤۳۰۵
۱٦ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱٤:۵۲
چاپ

پیکر شهید مرزبانی در نهبندان و بیرجند تشییع می‌شود

بیرجندرسا- پیکر شهید مرزبانی ستوان یکم "علیرضا موذن" روز پنجشنبه در شهرهای نهبندان و بیرجند خراسان جنوبی تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر پاک شهید علیرضا موذن ساعت هفت صبح فردا از محل مصلی امام علی (ع) شهرستان نهبندان برگزار و سپس برای خاکسپاری به شهرستان بیرجند منتقل می‌شود.

براساس این اطلاعیه مراسم تشییع در شهر بیرجند ساعت ۱۲ پنجشنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از محل هیات ابوالفضلی به سمت گلزار شهدای بیرجند برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت ساعت ۱۹ تا ۲۱ امروز ۱۶ اسفند ماه در محل کهف الشهدا واقع در خیابان مدرس بیرجند برنامه ریزی شده است.

شهید مرزبان "علیرضا موذن" شامگاه سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه در نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی شب گذشته اعلام کرد: نیروهای جان برکف مرزبانی حین انجام ماموریت حفظ و حراست از مرز در منطقه مرزی "چاه‌مگو" با اشرار مسلح درگیر شدند و آنها را در صفر مرز زمین‌گیر کردند.

سردار حسین دهکی افزود: در این درگیری سه نفر از مرزداران مجروح شدند که یک نفر آنها حین انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت: شهید ستوان یکم علیرضا موذن، مجرد و اهل شهرستان بیرجند است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.