کدخبر: ۸٤۳۰٤
۱٦ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۳:۳۷
چاپ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

شکل گیری نسل جدید قرارگاه تبلیغی، تبیینی ضروری است

بیرجندرسا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این نهاد باید یک نسل جلو بیاید و نسل جدیدی از قرارگاه تبلیغی - تبیینی شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا، حجت‌ الاسلام محسن مشرفی روز چهارشنبه در همایش استانی "نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی" که در مسجد الحسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیاز به جوان شدن دارد تا رویش کند و جوانه بزند، محصولات جدید و نو ارائه دهد.

وی تصریح کرد: براساس این سند، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به یک قرارگاه تبلیغ، تبیین و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی، هدایتگر و هماهنگ کننده، وحدت آفرین، لحظه شناس، مبتکر و خلاق، مردمی، دارای شبکه و ارتباطات گسترده با تمامی اقشار در سطح ملی و بین المللی، دانش بنیان، امیدبخش و نشاط آور در هماهنگی و راهبری برگزاری مراسم و مناسبت‌ها تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به نقش و جایگاه اجتماعات مردمی در مراسم‌ و مناسبت‌ها گفت: در مکتب اسلام و آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید تمامی طبقات و اقشار جامعه ذیل عنوان مردم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: همانطور که فرد رشد جسمی، سیاسی و اجتماعی دارد جامعه هم به موازات آن رشد می‌کند لذا نقش مردم در تمامی ابعاد بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌ الاسلام مشرفی گفت: یک سوی پیشبرد اهداف جامعه بشری راهبری جامعه و سمت دیگر پیاده سازی و اجرای این نقشه و برنامه است لذا مردم خودشان قسط و عدل را اداره می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر مردم چنین جایگاه قوی داشتند و توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند گام‌های بعد را هم می‌توانند با ثبات قدم بردارند اما یک شرط دارد و اینکه اکنون که مردم به میدان انتخابات آمدند ما نیز پاسخ مثبت، انگیزه بخش و شادکننده به آنان بدهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: تحقق این هداف با یکسری تحول‌ها و بازنگری‌ در اموری مانند توجه به مساجد و قرآن کریم، بهره‌برداری از محضر علمای دین، امامان جمعه و جماعات امکان پذیر است که باید پررنگ شود.

امام جمعه زیرکوه هم در این همایش گفت: نقش مردم در مناسبت‌های انقلابی، نقش محوری و جزو ارکان پیش برنده و مهم جمهوری اسلامی است.

حجت‌ الاسلام حسن صباغیان افزود: مشکل دشمن با ما الگوی حکومت الهی است چون محور این الگو مردم هستند و برگرفته از ماهیت اسلام است که همه کاره نظام الهی مردم هستند.

وی با بیان اینکه مردم در مشروعیت حق ندارند اما در ‌مقبولیت نظام الهی نقش اول و محوری را ایفا می‌کنند تصریح کرد: مردم مشروعیت اسلام ناب را به معنای واقعی پذیرفته‌اند و با حضور خودشان به آن مشروعیت داده‌اند.

امام جمعه زیرکوه بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به مردم تاکید کرد و گفت: حاکمیت برای مردم است، حاج قاسم سلیمانی نقش بی بدیل خود را در انقلاب و نظام اسلامی انجام می‌داد مردم هم برای او جان می‌دهند لذا اگر مسئولان نقش خود را درست ایفا کنند مردم همیشه نقش خود را ایفا کرده‌اند.

وی افزود: به خاطر حضور گسترده مردم در اجتماعات، جمهوریت نظام تفسیر می‌شود لذا دست این مردم را باید بوسید چون اجتماعات و مردم معجزه می‌کنند اگر نقش مردم به خودشان واگذار شود.

در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، فرماندار بیرجند و شماری از مسئولان و روحانیون از ۱۰ نفر رابطان دستگاه‌های اجرایی که اقدامات شاخص فرهنگی مجموعه خود را در سامانه بلاغ ثبت کردند، تجلیل و قدردانی شد.

همچنین احکام اعضای ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اعطا شد.