کدخبر: ۸٤۲۳٤
۰۹ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
چاپ

امام جمعه اهل سنت بیرجند:

حضور پرشور افراد در انتخابات حمایت از نظام و انقلاب است

بیرجندرسا-امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این‌که حضور پرشور افراد در انتخابات حمایت از نظام و انقلاب است،گفت:تاثیر انتخابات در عرصه داخلی باعث اقتدار و پشتیبانی از نظام می‌شود و در عرصه‌های بین المللی هم دشمنانی که تبلیغات سوء دارند و به دنبال توطئه و دشمنی بر علیه ما هستند، ناامید می‌شوند.

مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی"بیرجندرسا" با بیان این‌که حضور باشکوه مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه بسیار مهم است،اظهار کرد: انتخاب حق ملت ایران است و مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود انقلاب کردند.
وی ادامه داد: تنها راه عزت و حل مشکلات حضور در انتخابات و انتخاب اصلح است وهمه باید در انتخابات شرکت کنیم.
امام جمعه اهل سنت بیرجند تاکید کرد: با گذشت ۴۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اهل سنت همواره حضور حداکثری در انتخابات داشته و همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند ولی متاسفانه در بسیاری جاها،به مشکلات آنان رسیدگی نمی‌شود.
مولوی فاروقی ادامه داد:انتظارمان آن است که با توجه به این حضور گسترده و حداکثری اهل سنت در همه مراسم‌های انقلاب و از جمله انتخابات متعدد، بیشتر از گذشته به رفع مشکلات این قشر توجه شود.
وی تاکید کرد:مملکت اسلامی ایران متعلق به همه مردم اعم از شیعه و سنی هست و همه عزیزان به نسبت مساوی در سرنوشت آن تاثیرگزار هستند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند خطاب به کاندیداهای مختلف انتخاباتی گفت:کاندیداهای انتخاباتی از دادن قول‌های واهی به مردم خودداری کنند و نکته بعد این که بعد از ورورد به کرسی مجلس،وعده‌هایی که به مردم دادند را فراموش کنند و متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس،هیچ کاری برای مردم نمی‌کنند.
مولوی فاروقی با تاکید بر حضور حداکثری مردم به خصوص جامعه اهل سنت در انتخابات و دعوت از آنان برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای،ابراز کرد: شرکت در انتخابات وظیفه‌ ملی بوده که همه افراد جامعه اعم از شیعه و سنی باید در آن شرکت کنند.
وی حضور پرشور افراد در انتخابات را، حمایت از نظام و انقلاب دانست و تبیین کرد: وظیفه همه مردم است که علاوه بر شرکت خود در انتخابات،دیگران را نیز به این مهم دعوت کنند.
امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به تاثیر رای مردم در عرصه داخلی و بین المللی،تاکید کرد:آنچه مسلم است آن است که تاثیر انتخابات در عرصه داخلی باعث اقتدار و پشتیبانی از نظام می‌شود و در عرصه‌های بین المللی هم دشمنان که تبلیغات سوء دارند و به دنبال توطئه و دشمنی بر علیه ما هستند، ناامید می‌شوند.