کدخبر: ۸٤۲۲۷
۰۹ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۵:۵۰
چاپ

برف روبی ۸۲۰۰ کیلومتر باند از محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

بیرجندرسا-۸۲۰۰ کیلومتر باند عملیات برف‌روبی در دو روز گذشته در سطح محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی دو روز گذشته در استان و اولویت بازگشایی محور‌های اصلی و شریانی هشت هزار و  ۲۰۰ کیلومتر باند عملیات برف‌روبی توسط نیرو‌های راهداری در سطح محور‌های استان انجام شده است.

محمد فدوی افزود: این حجم از عملیات برف‌روبی در راه‌های شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، نهبندان، زیرکوه، درمیان، سرایان، قاین و فردوس استان انجام شده است.

وی از بازگشایی کامل محور‌های اصلی و شریانی استان با همکاری پلیس راه خبر داد و گفت: در پی بارش‌های سنگین برف طی ۳ روز گذشته و کاهش دید افقی با کندی تردد و انسداد موقت در برخی محور‌ها مواجه بودیم که با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، پلیس راه و گروه‌های امدادی، تمامی مسیر‌های اصلی و شریانی استان در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۷۰ راهدار استان در قالب تیم‌های راهداری به کاربران جاده‌ای خدمات‌رسانی کردند افزود: ۱۶۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در سطح استان و ۳۰ باب راهدارخانه مشغول خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای و هم استانی‌ها بوده‌اند.

وی گفت: محور‌های مواصلاتی استان با بیش از ۲۷ دوربین نظارتی به شکل آنلاین توسط همکاران حاضر در مرکز مدیریت راه‌های خراسان جنوبی رصد و پایش می‌شود و به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها، اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد.

فدوی افزود: از ابتدای هفته جاری تاکنون برای تسهیل در عبور و مرور و تردد ایمن در جاده‌های اصلی و شریانی استان بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تن مخلوط شن و نمک مصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل همچنان در جاده‌ها آماده‌باش هستند گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن ۱۴۱ به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.