کدخبر: ۸٤۲۲٤
۰۹ اسفند ۱٤۰۲ ساعت ۱۱:۳۹
چاپ

۸ صبح فردا آخرین مهلت تبلیغات نامزد‌های انتخابات

بیرجندرسا-آخرین مهلت قانونی تبلیغات نامزد‌های انتخابات ۸ صبح پنجشنبه ۱۰ اسفند خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: به استناد ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای می‌تواند ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: تبصره یک این ماده مقرر می‌کند وزارت کشور و سایر نهاد‌های ذی صلاح در چهارچوب قوانین موظف هستند هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر قانونی و یا جرائم انتخاباتی را بررسی کرده و گزارش آن را به شورای نگهبان و مراجع قضایی ارسال کنند.

به گفته وی طبق ماده ۷۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبصره یک مقرر شده در پایان مهلت قانونی، تبلیغات تمام ستاد‌های تبلیغاتی اصلی و فرعی تعطیل می‌شود و فعالیت ستاد‌ها و بارگاه‌های مجازی همچنین تمام تبلیغات نامزد‌ها در دستگاه‌های مختلف تا پایان اعلام رسمی نتیجه انتخابات متوقف خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: تخلف از این ماده مستوجب مجازات درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی است، بنابراین به همه نامزد‌های حاضر در صحنه رقابت انتخابات، ستاد‌ها و هواداران توصیه اکید می‌شود به رعایت قانون، چون مردم هم شاهد اعمال ما هستند و از ما انتظار قانون مداری دارند.