کدخبر: ٤۲٦۳٦
۱۷ مهر ۱۳۹٤ ساعت ۱۵:٤۸
چاپ

امام جمعه موقت بیرجند:

خانواده مقدس ترین نهاد جامعه است/ متمرکز شدن فعالیت دشمن به سمت خانواده‎ها

خانواده مقدس ترین نهاد جامعه است/ متمرکز شدن فعالیت دشمن به سمت خانواده‎ها

بیرجندرسا- امام جمعه موقت بیرجند گفت: بیشترین فعالیت دشمنان به سمت خانواده‎ها متمرکز شده تا استحکام خانواده‌ها را سست , متزلزل ودر نهایت از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت الاسلام علیجان دلدار امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: از دیدگاه اسلام مقدس‌ترین نهاد جامعه ,خانواده است.

  وی با بیان اینکه استحکام جامعه به نهاد خانواده بستگی دارد گفت: هر میزان که  نهاد خانواده مستحکم‌تر باشد جامعه اسلامی دوام آن بیشتر می شود .

حجت الاسلام دلدار افزود: به همین دلیل بیشترین فعالیت دشمن به سمت خانواده ها متمرکز شده تا استحکام خانواده‌ها را سست ,متزلزل و در نهایت از بین ببرد.

وی با بیان اینکه اساس و پایه خانواده بر احترام و مودت استوار است خاطر نشان کرد:بر همین اساس  خداوند در قرآن می‌فرماید: از نشانه های خداوند این است كه برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا بوسیله آنان آرامش و سكون یابید و در میان شما و همسرتان دوستی و مودت قرار داد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه رفتار امام خمینی (ره) در خانواده بر اساس احترام بود افزود:  باید همسران احترام و کرامت  را حفظ  ونسبت به همدیگر محبت کنند.

 وی مشورت کردن در زندگی را امری ضروری دانست و گفت:  اگر همسران در کارهای مختلف همدیگر را در جریان امور قرار دهند باعث احترام می‌شود.

  امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: مهمترین مکان برای اوصاف رحمت خداوند خانواده است و زن و شوهر به عنوان مظهر رحمت خدا باید  به صورت کلامی و نوشتاری و رفتاری به هم محبت داشته باشند.

وی بی‌رغبتی جوانان به ازدواج را یکی از چالش‌های موجود در جامعه  دانست و عنوان کرد: تربیت ناصحیح، بی ‌توجهی به مبانی دینی، ناکارآمدی فرد، عدم پذیرش مسئولیت، مشکلات اقتصادی، توقعات بی جا خانواده‌ و نبود مشاوره و آموزش مناسب از جمله عوامل این امر است.

امام جمعه موقت بیرجند ضمن ابراز تاسف از افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: متاسفانه در جامعه اسلامی از هر پنج ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود که این نشان دهنده این است که از دستورات دین اسلام دور شده‌ایم .

 

وی با بیان اینکه امروزه فرهنگ غرب بر خانواده حاکم شده عنوان کرد: اگرهمه  زندگی ائمه‌اطهار و حضرت علی و فاطمه (ع) را الگو قرار دهیم از نابسامانی خانواده‌‌ها کاسته  خواهد شد.

 

حجت الاسلام دلدار به 17مهر ماه روز خانواده و تکریم از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: باید شخصیت بازنشستگان از نظر ملت و دولت حفظ شود و از تجارب آنان استفاده کنیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم  باید توجه کرده که روح عزت و غیرت و توکل برخدا و تبری از دشمن در جلسات امام حسین (ع) موج بزند و دشمن شناسی که نیاز امروز جامعه است به طور ویژه در جلسات مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین جلسات عزاداری باید طوری باشد که باعث آزار مردم نشود وحقوق دیگران در آن مورد توجه قرار بگیرد.

حجت السلام دلدار درپایان  درخصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری عنوان کرد: واکنش  مقتدرانه مقام معظم رهبری در موقعیت‌های مختلف و حادثه منا مانند پتکی بر سر آل سعود و استکبار فرود آمد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.