کدخبر: ٤۱۱٤۷
۳۰ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۱:۵٤
چاپ

امام جمعه بیرجند:

ملت ایران هیچ‌گاه در برابر استکبار و زورگویان عقب‌نشینی نمی‌کند

ملت ایران هیچ‌گاه در برابر استکبار و زورگویان عقب‌نشینی نمی‌کند

بیرجندرسا- امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تشییع پیکر پاک ۱۷۵ شهید غواص بیانگر مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بود، گفت: ملت ایران هیچ گاه در برابر استکبار و زورگویان عقب‌نشینی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع مردم نمازگزار با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برخی از مردم تصور می‌کنند ماه رمضان ماهی است که فقط نباید در آن بخورند و بیاشامند و تنها روزه بگیرند اما قرآن این ماه را به گونه‌های دیگر معرفی می‌کند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان به تعبیر قرآن از افضل ترین ماه‌ها است و سفره خداوند بر روی مومنان پهن می‌شود و هرکس با نزدیکی خود به معبود می‌تواند از این سفره استفاده کند و باید در این ماه راه خود را پیدا کنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: انفجار در حرم مطهر امام رضا(ع) به دست دشمن یکی از مناسبت‌های هفته است.

رضایی با اشاره به استکبار افزود: استکبار، استکبار است و خیلی از شکنجه‌ها و آزارهایی که امروز در عراق و سوریه انجام می‌شود، در زمان جنگ تحمیلی توسط دشمن بر روی بچه‌های انقلاب انجام می‌شد و آنها هیچ گاه تصور نمی‌کردند که شاید روزی این شکنجه‌ها بر روی مردم کشورشان تلافی شود.

وی اظهار داشت: باید قدر خود را بدانیم و با همدلی و محبت یکدیگر را تحمل کنیم و با برخی از رفتار ناشایست زمینه را برای ورود دشمن فراهم نکنیم تا استکبار همچنان ذلیل و خوار باقی بماند.

امام جمعه بیرجند گفـت: شهادت دکتر چمران مصادف با روز بسیج اساتید است، همچنین سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز اصناف و هفته صرفه جویی در مصرف آب را گرامی می‌داریم.

رضایی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب سعادت ملت ما در سایه مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکا است و تشییع پیکر پاک شهدا و غواصان در روزهای گذشته بیانگر جنایات دشمن، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و دشمنان، به ویژه استکبار است.

وی با بیان اینکه استکبار هیچگاه رو به سمت فداکاری نمی‌آورد، تصریح کرد: ما باید همواره در برابر استکبار ایستادگی کنیم فرزندان ما در راه مقاومت شهید شدند و ما هیچ گاه در برابر استکبار و آمریکا عقب نشینی نمی‌کنیم.

امام جمعه بیرجند گفت: مفتی‌های رژیم آل سعود همان دست نشانده‌های آمریکا و اسرائیل هستند افرادی که بچه‌های یمن را در ماه مبارک رمضان می‌کشند و فتوا می‌دهند که با کشتن این جوانان در راه خدا مجاهدت می‌کنیم و روزه خواری ایرادی ندارد این افکار رژیم منحوس آل سعود است.

رضایی با اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی افزود: این شورا برگزار شد و مسائل خانواده را باید جدی بگیریم مصلی باید پایگاه قلب تپنده ما باشد و معارف قرآن به طریق شیوه‌های گوناگون ارائه شود.

مردم روزه دار بیرجند بعد از نماز جمعه در حمایت از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه انرژی هسته‌ای و زیاده خواهی استکبار تظاهرات کردند.

بعد از نماز جمعه مردم روزه دار بیرجند در راهپیمایی خود جوش در راستای حمایت از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه انرژی هسته‌ای و زیاده خواهی‌های استکبار جهانی به ویژه آمریکا راهپیمایی کردند.

مریم رضایی دانشجوی رشته ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار کرد: من با این که امتحانات دانشگاهم تمام نشده و فردا امتحان دارم اما امروز با زبان روزه در نماز جمعه شرکت کردم تا بعد از اقامه نماز بتوانم همراه با مردم نمازگزار و روزه دار بیرجند در حمایت از سخنان رهبرم و نسبت به زیاده خواهی‌های آمریکای منحوس شعار دهم و بگویم آمریکا پایت را بیشتر از حد و اندازه خود دراز کنی با ملت ایران طرف هستی.

علی فدوی یکی دیگر از همشهریان بیان کرد: من امروز آمدم تا در این راهپیمایی با زبان روزه شرکت کنم و بگویم آمریکای جنایتکار آثار جرم تو شهدای غواص بی گناه ما بودند که با دستانی بسته در خاک آرمیدند، شهدایی که هر زمان در هر برهه از تاریخ نیازشان داریم خود را برایمان هویدا می‌کنند تا به خودمان بیاییم و بگوییم هنوز تا آخرین نفس ایستاده ایم و نمی‌گذاریم تحریم‌های تو ملت ایران را از منافعش کوتاه کند.

وی افزود: ما امروز آمدیم تا در حمایت از سخنان رهبر انقلاب در زمینه انرژی هسته‌ای و یاوه گویی آمریکا بگوییم ای آمریکا برو بمیر زیرا ملت ایران تا فرزندانی مانند 175 شهید غواص را دارد نمی‌گذارد تا سر سوزنی حق این ملت را پایمال کنی.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.