کدخبر: ۳۹۵۳۰
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲
چاپ

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی:

۲۰ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر خراسان جنوبی در نوروز ۹۴ فعال است

۲۰ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر خراسان جنوبی در نوروز ۹۴ فعال است

بیرجندرسا-مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: نوروز امسال ۲۰ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی پذیرای مسافران نوروزی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی جمعیت  هلال احمر خراسان جنوبی, جواد خامسان اظهار داشت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند امسال در استان آغاز و تا نیمه فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی 20 پایگاه به صورت دائم با حضور 5 نفر روز امدادگر در هر پایگاه فعال هستند که 3 نفر از اعضای هر پایگاه نجات‌گر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در ایام نوروز، از طریق 5 پایگاه سیار نیز خدمات لازم به مسافران ارائه می‌شود.

خامسان تصریح کرد: در این مدت 2 هزار نفر در پست‌های ثابت، 300 نفر در پست‌های سیار و 80 نفر نیز در پست‌های موقت در مسیرهای مختلف پاسخ‌گوی متقاضیان هستند.

وی با تشریح خدمات مربوط به طرح نوروزی جوانان گفت: با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده 25 پایگاه راهنمای مسافران نوروزی ویژه نوروز 94 در خدمت مسافران است که در این پایگاه‌ها یک هزار و 296 نفر از جوانان فعال جمعیت هلال‌احمر، خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی نیز از برگزاری دوره بازآموزی برای 250 امدادگر حرفه‌ای به منظور ارائه خدمات در ایام نوروز خبر داد و گفت: در طرح بازآموزی امسال همه افراد و اساتید به صورت دقیق با علوم روز امداد و نجات آشنا شدند.

حامد سجادی افزود: افرادی که در این دوره‌ها موفق به دریافت گواهینامه بازآموزی شدند در ایام نوروز در 20 پایگاه ثابت و6 پایگاه سیار از طریق 25 دستگاه آمبولانس و 14 دستگاه ست نجات به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: بخشی از کلاس‌های آموزشی به دوره‌های آموزشی آتش نشانی اختصاص می‌یابد تا امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر با اصول آتش‌نشانی آشنا شوند علاوه بر این در همه جاده‌ها و مکان‌های پرتردد استان برای تسریع عملیات امداد رسانی جرثقیل مستقر می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.