کدخبر: ۳۹۱۰۱
۰٤ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
چاپ

معاون دانشگاه صنعتی بیرجند:

سومین استارتاپ دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار می‌شود

سومین استارتاپ دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار می‌شود

بیرجندرسا- معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: سومین استارتاپ در دانشگاه صنعتی بیرجند در راستای کارآفرینی و ایجاد فضای کسب و کار در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند, الهه اسماعیلی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین استارتاپ ویکند بیرجند، اظهار داشت: استارتاپ ویکند یک رویداد جهانی است که 34 مرتبه در ایران این رویداد تاکنون برگزار شده است.

وی افزود: استارتاپ ویکند بیرجند 54 ساعت دوره کارآفرینی و طراحی الگوهای کسب و کار و طراحی فناورانه را ارائه می‌دهد.

معاون آموزشی و پروهشی دانشگاه صنعتی بیرجند تصریح کرد: استارتاپ ویکند چهار مرتبه در استان برگزار شده است که در این زمینه دانشگاه صنعتی بیرجند پیشگام بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه دو استارتاپ ویکند موفق در سال گذشته در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شده است، اظهار داشت: در این زمینه دانشگاه صنعتی بیرجند از دانشجویان قوی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هیئت علمی دانشگاه هم به طور مستقیم در این رویداد بزرگ درگیر است، افزود: در این رویداد بزرگ روی طرح‌های نوآورانه کار می‌شود و نتیجه آن خروجی مطلوبی دارد که امید است در این طرح‌ها طرح کسب و کار دانشجویی را داشته باشیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند، گفت: اهمیت کارآفرینی در وزارت علوم بر هیچ کسی پوشیده نیست و دانشگاه صنعتی به این سمت فعالیت خود را هدایت می‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور سه دوره را پشت سر گذاشته است که دوره نخست تنها به مسئله آموزش، دور دوم پژوهش و در حال حاضر دانشگاه مقوله کارآفرینی را در دستور کار دارد.

وی افزود: در این استارتاپ گروهای تخصصی دانشجویان برای تحول در جامعه و این که بتوانند کسب و کاری برای خودشان ایجاد کنند و از همه قشرهای دانشجویی و دانش‌آموزی از استان و خارج استان می‌توانند شرکت کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند تصریح کرد: بعد از دانشگاه تهران دانشگاه صنعتی بیرجند دومین دانشگاه برگزار کننده استارتاپ در کشور بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: این استارتاپ از 13 تا 15 اسفند در دانشگاه صنعتی بیرجند در محل سالن تربیت بدنی این دانشگاه برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند نیز اظهار داشت: از پایه و اساس برگزاری استارتاپ به دانشجویان سپرده شده است که موفقیت‌های ایجاد شده تاکنون در این مسئله است.

حسین مرادی بیان کرد: در این استارتاپ ویکند داورانی از استان، کشور و خارج کشور حضور و سخنرانی دوران از خارج کشور از طریق اسلاید توسط داوران خارجی  در این رویداد برگزار می‌شود.

وی افزود: ما سیاست اقتصاد مقاومتی که در 24 بند تنظیم شده است که بند نخست آن کارآفرینی و بند دوم اقتصاد دانش‌بنیان است و در اولویت بندها قرار دارد را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند تصریح کرد: برگزاری استارتاپ ویکند موتور محرکه دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی است.

مرادی بیان کرد: در این راستا نیز باید به جوانان ایمان داشته باشیم و از ظرفیت‌های استان معدن و معادن نیست بلکه ظرفیت این استان نیروهای تحصیل کرده است.

وی افزود: برگزیدگان در این مسابقه با حمایت اسپانسرهای این رویداد تجلیل می‌شوند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.