کدخبر: ۳۸۵۲۲
۱٤ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:٤۹
چاپ

بزرگ ترین دومینوی فجر انقلاب اسلامی توسط دانشگاه بیرجند به نمایش گذاشته شد

بزرگ ترین دومینوی فجر انقلاب اسلامی توسط دانشگاه بیرجند به نمایش گذاشته شد

بیرجندرسا-بزرگ‌ترین دومینوی فجر انقلاب اسلامی کشور با نماد «محمد پیامبر رحمت» با حضور استاندار خراسان جنوبی و دیگر مسوولان دانشگاهی و فرهنگی استان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حسین قریشی در خصوص برگزاری این مراسم اظهار کرد:به مناسبت 36 سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به دلیل اهانت مجله فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگ‌ترین دومینوی فجر انقلاب با نماد «محمد پیامبر رحمت» در دانشگاه بیرجند چیده واجرا شد.

وی گفت:برای تهیه دومینو بین 80 تا 100 هزار قطعه توسط 20 نفر از دانشجویان دانشگاه و در مدت پنج شبانه روز بر روی هم چیده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند بیان کرد: یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اجرا شده در دومینوی فجر انقلاب با نماد «محمد پیامبر رحمت»  که به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی جمله من محمد (ص) را دوست دارم به نمایش درآمده است.

قریشی عنوان کرد: هفت میلیون تومان برای برپایی این دومینوهزینه شده و ارگان‌هایی نظیر شهرداری بیرجند، اداره ورزش و جوانان و صدا و سیما در برپایی آن همکاری کردند.

صادق داد ورنژاد، مسول برگزاری این دومینو  در این مراسم  گفت: در این دومینو بیش از ۱۱۰هزار قطعه بکار رفته که رخداد مهم آن به تصویر کشیدن جمله «من محمد را دوست دارم» بود، که در پی اهانت به پیامبر اکرم (ص) نشان از عشق و علاقه به رسول اکرم است.

مسول برگزاری این دومینو ادامه داد: دراین دومینو رکورد کشوری برج که ارتفاع آن سه متر و ۲۱سانتی متر است زده شد.

وی عنوان کرد: همچنین در این دومینو حوادث بعد از انقلاب تا زمان حاضر همچون انرژی هسته‌ای، حوادث طبس، ناو شکن و دستاورد‌های انقلاب اسلامی نیز به تصویر کشیده شده است. 

خلیل خلیلی، رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه ایام دهه مبارک فجر یادآور روزهای همدلی و امید است، افزود: انقلاب اسلامی ایران به ما آموخت که با تکیه بر توان خود و داشتن امید و ایمان به خدا و با همت ملت مسلمان ایران، می توان دشمن سر تا پا مسلح را از پای دربیاورد و مغلوب کند.

 وی گفت: امام (ره) هیچ اعتقادی به قدرت مسلحانه و جنگ مسلحانه با نظام شاهنشاهی نداشتند و اعتقاد امام (ره) این بود که با محبت، همدلی، همراهی و اتحاد باید کار پیش برود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.