کدخبر: ۳۷۱۸۱
۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰٦
چاپ

جودو قهرمانی آسیا- هنگ کنگ

جمال آبادی راهی دیدار پایانی شد/ نمایندگان ایران در انتظار سه برنز

جمال آبادی راهی دیدار پایانی شد/ نمایندگان ایران در انتظار سه برنز

بیرجندرسا-هشتمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی نوجوانان آسیا با صعود یک نماینده ایران به دیدار پایانی و شانس سه جودوکار دیگر برای کسب مدال برنز در هنگ کنگ آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر,این دوره از مسابقات با حضور 104 جودوکار پسر و 68 جودوکار دختر در سالن ورزشی "شیک کیپ پارک" هنگ کنگ آغاز شد. سالنی که برای برگزاری این مسابقات تدارک دیده شده بیشتر شبیه به سالن تمرین بوده و  شهروندان هنگ کنگی حتی برای تشویق جودوکاران هموطن خود نیز زحمت حضور در سالن برگزاری مسابقات را به خود ندادند و صندلی تماشاگران در تسخیر جودوکاران تیم های شرکت کننده است.

اما در آغاز این مسابقات جودوکاران کشورمان 15 بار به روی تاتامی رفتند که حاصل آن 8 پیروزی ، هفت شکست ، صعود جمال ّآبادی به دیدار پایانی و رسیدن خجسته ، مهدیزاده و باقری به دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز بود. 

سهیل جمال آبادی تنها فینالیست روز نخست تیم اعزامی کشورمان بود که با شکست رقبای خود راهی دیدار پایانی شد. جمال آبادی در وزن 50- کیلوگرم دور نخست "آرمتبایکوف" از قرقیزستان را شکست داد و در ادامه "چی یونگ" از ماکائو  را  با گذشت 75 ثانیه از آغاز مبارزه با ضربه فنی از پیش رو برداشت به نیمه نهایی صعود کرد. جمال آبادی در این مرحله مقابل "سرخانوف" از تاجیکستان به میدان رفت و این حریف خود را نیز با ضربه فنی شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد. این جودوکار کشورمان برای کسب مدال طلا "خورشید کادریوف" از ازبکستان را پیش رو خواهد داشت.

علیرضا خجسته دروزن 66- کیلوگرم در اولین دیدار به مصاف  "عبدالله اوف" از قزاقستان رفت و با گرفتن امتیازات وازاری و یوکو پیروز از تاتامی خارج شد. خجسته برای دومین دیدار به مصاف "ساینی سینگ" از هند رفت و با یک امتیاز یوکو بازنده تاتامی را ترک کرد و به گروه بازنده ها رفت. هندی در نهایت راهی بازی پایانی شد. جودوکار کشورمان برای کسب مدال برنز در اولین دیدار خود در گروه بازنده ها "ایپیه کامی" از ژاپن را پیش رو داشت که با ارائه یک مبارزه برتر در فاصله 45 ثانیه به پایان وقت قانونی حریف خود را ضربه فنی کرد و به دیدار رده بندی راه يافت. خجسته برای کسب مدال برنز باید به دیدار " "کادوریف" از قزاقستان برود.

 کیوان مهدیزاده در وزن 55- کیلوگرم در اولین دیدار "لیونگ هان مان" از کشور میزبان را با ضربه فنی شکست داد و سپس نماینده ترکمنستان را نیز با همین نتیجه از پیش برداشت و به نیمه نهایی راه يافت. ملک زاده در این مرحله به مصاف "هادانو واتارو" از ژاپن رفت و در حالی که تا آغاز دقیقه سوم مبارزه جنگنده و پرتلاش ظاهر شده بود روی اجرای فن ، از سوی حریف بدل شد و بازنده تاتامی را ترک کرد. وی باید در گروه بازنده ها برای کسب مدال برنز به مصاف قزاقستان می رود

همچنین زهرا باقری جودوکار سنگین وزن تیم ملی نوجوانان کشورمان در وزن 70+ کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و در مرحله نیمه نهایی به مصاف "برلیکاش" جودوکار تنومند قزاقستان رفت. در این دیدار باقری که از حریف خود 50 کیلوگرم سبک تر بود مبارزه خوبی به نمایش گذاشت و با سه اخطار نیز از حریف پیش افتاد و در حالی که می رفت برنده تاتامی را ترک کرده و راهی بازی پایانی شود در ثانیه پایانی روی غفلت خود با بازنده تاتامی را ترک کرد.وی برای کسب مدال برنز حریف هندی را پیش رو خواهد داشت.  

در وزن 57- کیلوگرم دختران نگین نظری دور نخست نتیجه را به " لولانتا بردیبیکوا" از قزاستان واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. مریم بربت نیز در وزن  ، 63- کیلوگرم در اولین دیدار در پیکار با "سلیمانیوا" از قزاقستان یک مبارزه نزدیک را به نمایش گذاشت ولی با اخطار بازنده شد و از ادامه پیکارها بازماند. همچنین محمد رضا صدیقی در وزن 66- کیلوگرم در اولین دیدار به "تورگانوف" از قزاقستان باخت و از جدول مسابقات کنار رفت.

این دوره از مسابقات در بخش نوجوانان فردا به پایان می رسد و از روز شنبه مسابقات رده سنی جوانان آغاز می شود. 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.