کدخبر: ۳٦٦۹۹
۰۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
چاپ

رفیعی:

80 عنوان برنامه در کانون هنرمندان خراسان جنوبی برگزار شد

80 عنوان برنامه در کانون هنرمندان خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجندرسا- مسئول کانون هنرمندان خراسان جنوبی از برگزاری ۸۰ عنوان برنامه از ابتدای سال جاری در کانون هنرمندان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حسین رفیعی در گفتگو با مهر اظهارکرد:کانون هنرمندان خراسان جنوبی با رویکرد منزلت و قداست هنر و هنرمند در زمینه‌های فرهنگی تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های این کانون در قالب فرهنگی، هنری و ادبی با همت فرهیختگان و به اقتضای ضرورت و بدون چشم داشت مالی در مناسبت‌های مختلف در سطح شهر اجرا می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی زیادی از شهروندان استان عضو کانون هنرمندان شده‌اند، افزود: بسیاری از مدیران ارشد و بومی استان نیز عضو افتخاری این کانون هستند.

وی عنوان کرد: کانون هنرمندان خراسان جنوبی با ایجاد انگیزه در هنرمندان، شناسایی پتانسیل‌های هنری و ایجاد وثاق و تعامل بین هنرمندان در زمینه توسعه و تعمیم هنر، شعر و ادب درسطح استان فعالیت می‌کند.

استعدادهای هنرمندان در خراسان جنوبی شناسایی شود

مسئول کانون هنرمندان خراسان جنوبی بیان کرد: در استان استعدادهای خوبی در زمینه‌های هنری نهفته است که این استعدادها باید شناسایی شود.

رفیعی تصریح کرد: این کانون هنرمندان از همه شهروندان، فرهیختگان هنری و ادبی که دارای ایده، طرح و پیشنهاد در زمینه‌های گوناگون فرهنگ شهر و شهروندی، ایجاد زمینه‌های بصری برای ثبت و ضبط تاریخ شفاهی استان، نماد، المون و گویش‌های محلی هستند استقبال می‌کند.

وی بیان کرد: شهروندان باذوق و استعداد می‌توانند با عضویت در کانون هنرمندان و با فراهم کردن زمینه تعامل مناسب در راستای رشد فرهنگی استان تلاش کنند.

رفیعی ایجاد وفاق بیشتر بین هنرمندان، تبادل افکار، طرح مسائل تخصصی، بررسی روش‌های ایجاد انگیزه در هنرمندان، تشویق جوانان علاقمند و ارتقای سطح دانش هنری هنرمندان، تاکید بر احیاء و توجه به هویت و اصالت‌ها از اهداف برگزاری نشست‌های موسیقی در کانون هنرمندان عنوان کرد.

محدودیتی برای حضور افراد در کانون هنرمندان نیست

مسئول کانون هنرمندان خراسان جنوبی تصریح کرد: کانون هنرمندان تنها مرکز فرهنگی و هنری است که درب را به روی همه فرهیختگان گشوده و هیچ منع و محدودیتی برای حضور و پیوستن به مجموعه و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه ‌سازی‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: این نهاد موسسه‌ای منحصر به فرد بوده و تنها تلاش همراهان آن بر فعالیت‌های عام المنفعه فرهنگی است.

رفیعی با اشاره به اینکه کانون هنرمندان خراسان جنوبی در فرهنگسرای وحدت بیرجند فعالیت دارد، بیان کرد: در فرهنگسرا شرایطی توسط کانون فراهم شده که تمامی هنرمندان و گروه‌هایی که فعالیت‌های عام‌المنفعه و اجتماعی دارند به راحتی ازامکانات این کانون استفاده کنند.

وی با اشاره به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری نیز گفت: زمانی که مقام معظم رهبری در شعار سال به فرهنگ تاکید می‌کنند به قطع یقین دغدغه ایشان وجود کاستی‌هایی در این بخش است.

مسئول کانون هنرمندان خراسان جنوبی ادامه داد: این کاستی‌ها باید بخشی توسط جامعه هنری و بخشی توسط مسئولان فرهنگی دنبال و برطرف شود.

وی با انتقاد بر اینکه برخی از هنرمندان رویکرد اقتصادی دارند، افزود: این افراد از هر دری به دنبال تصاحب بازار و منافع خود هستند و توجهی به فاخر بودن هنر ندارند.

رفیعی افزود: برخی از مسئولان با رویکردشان بیشتر زمینه فعالیت این نوع هنرمندان را فراهم می کنند چرا که با این اقدام مسئولان، دکان‌های این هنرمندان منافع‌طلب پرفروش‌تر و هنرمند واقعی بی نصیب می‌ماند.

گزینش مدیران فرهنگی سبب توسعه فرهنگ و هنر است

 مسئول کانون هنرمندان خراسان جنوبی بر گزینش مدیران فرهنگی خوب تاکید کرد و گفت: این امر سبب توسعه بخش‌های هنری و فرهنگی استان شده و از خدشه‌دار شدن ساحت هنر جلوگیری می‌شود.

رفیعی برگزاری ۳۸ کارگاه شب شعر هفتگی، ۳۲ کارگاه مثنوی‌پژوهی، برگزاری همایش بزرگ شاعران، برگزاری جلسات بررسی و آسیب‌شناسی اوضاع شعر، برگزاری شب شعر ویژه دفاع مقدس و رحمت باران، نمایش هفت فیلم منتخب در هفته دفاع مقدس، برگزاری جلسات نقد و بررسی اوضاع فرهنگی استان، برگزاری نشست اصحاب موسیقی استان به صورت ماهانه و برگزاری همایش بزرگداشت حافظ را از جمله برنامه‌های شاخص برگزار شده در کانون هنرمندان استان برشمرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.