کدخبر: ۳۵٦۵۸
۰٦ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰٤
چاپ

رئیس صنعت، معدن و تجارت فردوس خبر داد

کشف 95 هزار نخ سیگار قاچاق در فردوس

کشف 95 هزار نخ سیگار قاچاق در فردوس

بیرجندرسا-رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس از کشف 95 هزار و 520 نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا , احمد نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 10 مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهرستان فردوس انجام شده است.

وی گفت: در بازرسی‌های انجام شده تعداد 83 پرونده تخلف شامل تخلفاتی نظیر کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور به ارزش ریالی 8 میلیون و 940 هزار تومان تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس همچنین از اجرای 21 مورد گشت مشترک با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، اتحادیه‌های صنفی و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال سه کمیسیون تنظیم بازار برگزار و از این پس نیز دبیری جلسات تنظیم بازار به عهده جهاد کشاورزی شهرستان است.

نعیمی تعداد واحدهای صنفی شهرستان فردوس را یک‌هزار و 780 واحد اعلام و تصریح کرد: تمامی این واحدها دارای پروانه کسب صنفی هستند و در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند.

وی از کشف 95 هزار و 520 نخ سیگار قاچاق از ابتدای امسال در فردوس خبر داد و یادآور شد: این میزان سیگار قاچاق از واحدهای صنفی سطح شهرستان و مقداری از آن نیز توسط ایست و بازرسی کشف و متخلفان این پرونده‌ها در مجموع به سه میلیون و 218 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس گفت: با هدف حمایت از هیئت‌های مذهبی برای پذیرایی از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم امسال میزان 17 تن برنج هندی، 17 تن شکر، 10 تن مرغ و پنج تن گوشت قرمز داخلی به عنوان سهمیه هیئت‌های مذهبی شهرستان فردوس اعلام شده است.

نعیمی افزود: کالاهای در نظر گرفته شده برای هیئت‌های مذهبی فردوس، طی چند روز آینده توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان توزیع می‌شود.

فعالیت 55 واحد تولیدی در شهرک صنعتی فردوس

وی قیمت هر کیلو شکر را دوهزار تومان، گوشت قرمز را 15 هزار و 700 تومان، هر کیلو مرغ را چهار هزار و 950 تومان و هر کیسه 10 کیلویی برنج را 38 هزار و 500 تومان برای توزیع در بین هیئت‌های مذهبی سطح شهرستان فردوس اعلام کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس تعداد واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک صنعتی را 55 واحد و تعداد معادن این شهرستان را 33 معدن اعلام و تصریح کرد: تعداد 122 نفر در معادن و تعداد 839 نفر نیز در واحدهای تولیدی شهرک صنعتی فردوس مشغول به فعالیت هستند.

نعیمی یادآور شد: با توجه به اینکه در برخی از نواحی شهرستان معادن عقیق شناسایی شده است، زمینه برای سرمایه‌گذاری در صنایع دستی مرتبط و نیز عقیق تراشی و ساخت انگشتر در شهرستان فراهم و علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد بهره گیرند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.