کدخبر: ۳۵٤٤٦
۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۳
چاپ

رئیس کتابخانه‌های عمومی بشرویه خبر داد

کسب عنوان کتابخانه برتر خراسان‌جنوبی توسط کتابخانه عمومی بشرویه

کسب عنوان کتابخانه برتر خراسان‌جنوبی توسط کتابخانه عمومی بشرویه

بیرجندرسا-رئیس کتابخانه‌های عمومی بشرویه گفت: کتابخانه عمومی ملاعبدالله بشروی شهرستان بشرویه امسال موفق به کسب جایگاه کتابخانه عمومی برتر استان خراسان‌جنوبی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازفارس, نرگس روایتی سه‌شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بشرویه اظهار کرد: کتابخانه‌ها نقش مهمی در پاسداشت ارزش‌های فرهنگی و معنوی جامعه دارند.

وی ادامه داد: شهرستان بشرویه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تاکنون نه تنها در سطح استان بلکه در کشور به خوبی درخشیده که این موضوع بیانگر تعامل خوب دیگر نهادهای فرهنگی با این نهاد است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بشرویه از اختصاص عنوان کتابخانه برتر به کتابخانه ملا عبدالله بشروی این شهرستان خبر داد و افزود: همچنین این کتابخانه موفق به کسب مقام کتابخانه برتر در زمینه کتابخوانان برتر رده سنی کودک و نوجوان در سال جاری شده است.

روایتی متذکر شد: اعضای فعال و کتابخوان این کتابخانه در سه ماهه نخست امسال موفق به کسب بیش از 20 رتبه کشوری در مسابقات آنلاین شبکه کتابخوانان حرفه‌ای شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته نیز بیش از 500 رتبه برتر کشوری توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی بشرویه کسب شده که 70 درصد برگزیدگان استان در مسابقات کشوری متعلق به بشرویه بوده‌اند.

*عضویت 9 درصد جمعیت بشرویه در کتابخانه‌های عمومی

این مسئول با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها  تصریح کرد: در صورت فراهم نیامدن شرایط و امکانات مطلوب مطالعه برای اعضای کتابخانه‌ها، به مرور زمان کودکان و نوجوانان رغبت و اشتیاق خود را برای حضور در فضای کتابخانه‌ها و مطالعه از دست می‌دهند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بشرویه اعضای کتابخانه‌های عمومی بشرویه را 2 هزار و 189 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد معادل 9 درصد جمعیت بشرویه است.

روایتی ادامه داد: همچنین کتابخانه‌های عمومی بشرویه با 27 هزار و 260 جلد کتاب پذیرای حضور علاقه‌مندان به مقوله کتاب و کتابخوانی هستند.

وی زیربنای کتابخانه ملا‌عبدالله بشرویه را 432 مترمربع عنوان کرد و گفت: بنای فعلی این کتابخانه جوابگوی جمعیت کتابخوان این شهرستان نیست و باید برای رفع این مشکل و ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌های بشرویه از تمامی پتانسیل‌ها به خوبی بهره جست.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.