کدخبر: ۳۵٤٤۳
۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:٤۵
چاپ

رئیس سازمان صنعت خراسان جنوبی

طرح‌های اولویت‌دار خراسان جنوبی ارائه می‌شود

طرح‌های اولویت‌دار خراسان جنوبی ارائه می‌شود

بیرجندرسا-رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح‌های اولویت‌دار قابل سرمایه گذاری در استان با تکیه بر ظرفیت های خالی و اقتصادی مواد معدنی منطقه به‌زودی در قالب بسته سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم, سیدنعمت‌الله حقیقی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معادن خراسان جنوبی دارای گنج‌های پنهان شده در دل کویر هستند که شکوفایی آنها در بخش اشتغال و درآمد، نیازمند توجه مسئولان برای تأمین زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی افزود: خراسان جنوبی امکانات بالقوه و استعداد مطلوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی بالاخص معدن دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، کمبودمنابع آب بایستی سیاست‌های مناسبی به منظور استفاده بهینه از این استعدادها اتخاذ شود.

وی بیان کرد: این استان به دلیل قرارگرفتن در موقعیت خاص زمین شناسی، بهشت معادن شرق کشور نامیده شده است.

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهارکرد: آلبوم متنوع و ارزشمندی از انواع سنگ‌های تزئینی شامل گرانیت، مرمریت، تراورتن، مرمر و مجموعه کانی‌های کم نظیر شامل کرومیت، منیزیت، آزبست، هونتیت در کنار ذخایر فلزی مس، طلا، سرب، قلع, تنگستن وغیره وجود دارد.

حقیقی گفت: به‌منظور استفاده بهینه از این منابع ارزشمند و ایجاد ارزش افزوده با ایجاد صنایع معدنی در استان طرح‌های اولویت‌دار قابل سرمایه‌گذاری  به زودی در قالب بسته سرمایه گذاری به سرمایه گذاران  ارائه می شود.

اختصاص 118 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به استان

رئیس سازمان صنعت, معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: به بخش های صنایع معدنی، ساختمانی و معدن شامل اکتشاف و بهره‌برداری بالغ بر118 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به این استان اختصاص یافت.

حقیقی افزود: از این میزان 59 میلیارد تومان در بخش معدن و صنایع معدنی و مبلغ 59 میلیارد تومان در فعالیت محصولات ساختمانی استان اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با عنایت به اهمیت فعالیت واحدهای صنایع ساختمانی و معدنی با حداکثر ظرفیت تولید به‌منظور افزایش اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید این میزان تسهیلات به این واحدها اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته خراسان جنوبی با دریافت 118 میلیارد تومان اعتبار رتبه هفتم را در بین 31 استان کشور دارد که نشان از توجه ویژه وزارت صنعت, معدن وتجارت به این استان دارد.

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهارکرد: امیدواریم با توجه به قابلیت‌های منحصر به فرد مواد معدنی استان, شاهد فعالیت اقتصادی واحدهای صنایع معدنی و ساختمانی به‌منظور ایجاد ارزش افزوده و توسعه صنعتی باشیم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.