کدخبر: ۳۵۲۸۵
۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۱
چاپ

آنچه حق ورزشکاران شهرستان قاین است تا به حال ادا نشده است

آنچه حق ورزشکاران شهرستان قاین است تا به حال ادا نشده است

بیرجندرسا-سرپرست ، کارکنان و مسئولین هیئت های ورزشی شهرستان قاینات به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش با امام جمعه وفرماندار قاین دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از نسیم قاین، فرماندار قاین در این دیدار ضمن تبریک روز تربیت بدنی و ورزش به حاضرین و مردم ورزش دوست شهرستان قاینات، اظهار داشت: 26 مهرماه بعنوان روز تربیت بدنی و ورزش به منظور آشنايي جامعه با اهميت و اثرات کاربرد ورزش در زندگي فردي و اجتماعي،  ترويج ورزش در خانه و خانواده و هدايت جامعه به ورزش هاي همگاني نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ورزش و فعاليت فيزيکي در سلامت روح و روان نيز مؤثر است افزود: سرمایه گذاری در ورزش در واقع پرورش نیروی جسمانی سالم و تقویت روحیه بانشاط برای داشتن یک جامعه خلاق و پویا با افراد سالم است.

فرماندار قاین  بیان داشت: قشر عظیمی از جمعیت ما را جوانان تشکیل می دهند لذا در کنار بحث علمی کردن ورزش، مقوله فرهنگ سازی آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این نکته مهم که علم و فرهنگ دو مقوله اساسی ورزش هستند باید سرلوحه کار مسئولین امر قرار بگیرد.

فرماندار در پایان بر توسعه ورزش بانوان نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بانوان یکی از ارکان مهم خانواده هستند توجه به ابعاد مختلف جسمی، روحی و روانی این قشر، علاوه بر بالا رفتن سطح شادابی در خانواده زمینه ساز شادابی، نشاط و سلامت جامعه می باشد. لذا بایستی بستر و زمینه فعالیت های ورزشی این قشر نیز با همت مسئولین استان در شهرستان فراهم گردد.

حجت الاسلام اصفهانی در دیدار با ورزشکاران گفت: آنچه حق ورزشکاران شهرستان قاین است تا به حال ادا نشده است وبا وجوداینکه ورزشکاران شهرستان قاین توانسته اند مقامات برتر استانی وکشوری وحتی بین المللی را کسب کنند واکثرا با بودجه های شخصی خودردراین مسابقات شرکت کرده اند متاسفانه به ورزش شهرستان اهمیت زیادی داده نشده است.

وی با بیان سخنانی از حضرت علی (ع)،ورزش را قوی کننده روح وجسم خواند واز درگاه خداوند قوی تر شدن ورزشکاران ونزدیک شدن دلهای آنان به احکام دین را خواستار شد

شرفی سرپرست اداره ورزش وجوانان قاین نیز درهرکدام از دیدارها با بیان گزارش عملکرد اداره ورزش وجوانان شهرستان گفت: با توجه به کمبود اعتبارات هنوز پروژه های ورزشی شهرستان به اتمام نرسیده است واین باعث شده است که بسیاری از جوانان ما در برنامه های ورزشی به دلیل کمبود فضاهای ورزشی ویاعدم تکمیل پروژه های ورزشی حضور کم رنگ تری داشته باشند.

سرپرست اداره ورزش وجوانان قاین  افزود اعتبارات  ورزشی شهرستان در سال گذشته صفربوده است اما به همت مسئولین ومردم شهرستان وتلاش ورزشکاران در زمینه اعزام ورزشکاران وبرگزاری مسابقات ورزشی شهرستان قاین نهایت تلاش خودرا داشته است واین کمبود اعتبارات مانع از اعزام ورزشکاران به مسابقات استانی وکشوری نشده است.

وی ابراز داشت دربحث ورزش وعمرانی شهرستان قاین جایگاه دوم استانی را دارد

شرفی برگزاری پیاده روی ،برگزاری مسابقه ورزشی بین زوجین،برگزاری مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی ویژه بانوان،برگزاری جشنواره غذایی دربین بانوان ورزشکار،برگزاری مسابقات مختلف ورزشی را از اهم برنامه های هفته تربیت بدنی اعلام نمود

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.