کدخبر: ۳٤۵٤۱
۰۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:٤۷
چاپ

رضوی خبر داد

پرداخت47 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در خراسان جنوبی

پرداخت47 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در خراسان جنوبی

بیرجند رسا - مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبی از پرداخت 47 میلیارد ریال تسهیلات طرح های اشتغالزایی توسط کمیته امداد در استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: بانک‌های استان هیچ رقم تسهیلات اشتغال زایی در سال جاری پرداخت نکردند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازمهر، سید جواد رضوی ظهرچهارشنبه دركارگروه اشتغال خراسان جنوبی اظهارکرد: بيشترين مشكلات اجتماعي ريشه درمباحث اقتصادي دارد چرا که مشکلاتی مانند بزهکاری، طلاق، و فقر در جامعه نشات گرفته از عدم اشتغال دارد.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: کمیته امداد تلاش کرده که نگاه جامعی در همه زمینه‌های فرهنگ، اشتغال و سلامت مددجویان خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال 65 جمعيت شهري استان 23 درصد بوده است، افزود: در سال 75 اين رقم به 38 درصد ، در سال 85 به 52 و درسال 90 نيز به 56 درصد رسيده است.

رضوي افزود: اين رشد جمعيت شهري كه به دلايل مختلف مانند خشكسالي‌های اخير و ركود اقتصادی در بين مردم استان بوده مشكلات زيادی را براي استان فراهم كرده است.

ضریب محرومیت خراسان جنوبی 94 درصد

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز استان داراي 94 درصد ضريب محروميت است.

وی متذکر شد: در اين رشد جمعیت شهری متاسفانه زيرساخت هاي لازم براي امكانات رفاهي و مهم تر از همه اشتغال افرادي كه به شهرها آمده اند فراهم نشده  و اکنون شهروندان با مشكلات زيادی در شهرهای استان مواجه شده اند.

رضوی به تراکم جمعیت در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تراكم جمعيتي در استان خراسان جنوبي در هر كيلومتر كمتر از پنج نفر است در صورتی که در کشور این رقم به 44 نفر درهر کیلومتر می رسد.

 وی متوسط درآمد خانوارهای شهری خراسان جنوبی را سالانه هشت ميليون تومان عنوان کرد و افزود: این در حالی است كه در كشور اين رقم به 10 ميليون تومان می رسد.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 20 ناحیه و شهرک صنعتی در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: خراسان جنوبي در بخش های مختلف مانند صنعت و معدن می تواند يک شاخص باشد که متاسفانه امروز با وجود معادن غنی تمام فرصت های اشتغال و سرمايه گذاری استان از دست مي رود.

وی به عملکرد اشتغال سال گذشته کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در سال گذشته هفت هزار و 900  نفر تعهد اشتغال استان بوده  که از این تعداد سه هزار و 100 نفر اشتغال به اين نهاد واگذار شده است.

 وی افزود: در سال گذشته خوشبختانه توانستيم بالاتر از تعهد خود و سه هزار و 613 اشتغال در استان ايجاد كنيم.

هیچ تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک‌های استان امسال پرداخت نشده است

رضوی ادامه داد: در سال جاري نيز دو هزار سهم  اشتغال به كميته امداد تكليف شده كه اگر اعتبارات به موقع پرداخت شود بيش از 40 درصد اشتغال ايجاد خواهيم كرد.

وی بیان کرد: اعتبارات بانک های خصوصی براي پرداخت تسهيلات در سال جاری 50 ميليارد ريال است كه متاسفانه هيچ اعتباری توسط بانک های عامل پرداخت نشده است.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبی با اشاره به  نقش آموزش هاي لازم قبل از ايجاد اشتغال افزود: كميته امداد براي 10 هزار و 26 نفر با اعتباري بالغ بر 600 میلیون تومان كلاس هاي آموزشی در سال گذشته برگزار كرده است.

رضوي از31 مورد بازرسی در طرح هاي اشتغال زايي کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و افزود : درسال 93 ، 601 طرح با اعتبار بالغ بر 47 ميليارد ريال از منابع كميته امداد در استان اجرا شده است.

 وی ادامه داد: از این  تعداد 215 طرح از منابع امداد و 386 طرح از تسهیلات سال گذشته بانک ها بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 160 میلیارد ریال سهمیه تسهیلات اشتغال خانگی بانک های استان بوده است، بیان داشت: از این میزان 110 میلیارد ریال ابلاغ و 62 میلیارد ریال طرح به بانک ها معرفی شده است.

به گفته وی علی رغم معرفی طرح ها به بانک و ابلاغ اعتبارات متاسفانه هنوزهیچ تسهیلاتی توسط بانک ها پرداخت نشده است.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبی درپایان یادآور شد: بازاریابی محصولات شاه کلید موفقیت و رونق طرح های کمیته امداد است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.