کدخبر: ۳٤٤۳۷
۰۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۲
چاپ

۱۶ شهر دنیا به یک اثر ایرانی توجه کردند

فرشته نجات شماره ۶۸ زیر سایه بی‌مهری

فرشته نجات شماره ۶۸ زیر سایه بی‌مهری

بیرجندرسا-برگزاری نمایشگاه تصویرسازی امید با هدف قهرمان‌سازی آتش‌نشان‌هایی مانند شهید امید عباسی، در حالی مورد بی‌مهری مسئولان شهری از جمله سازمان آتش‌نشانی قرار گرفت که آتش‌نشانی‌های مرکزی ۱۶ شهر دنیا از آن حمایت کردند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا عباس حبیبی در گفت‌وگو با تسنیم, در خصوص راه‌‌اندازی نمایشگاهی درباره آتش‌نشان شهید امید عباسی،‌ اظهار داشت: کار ما قهرمان‌سازی برای کودکان و حتی بزرگسالان است،‌ در این راستا سال گذشته اثری از امید عباسی آتش‌نشانی که در یک عملیات‌ جان خود را برای زنده ماندن یک کودک از دست داد،‌ طراحی کردیم. در ادامه این کار فراخوانی اعلام کردیم که در نهایت منجر به برپایی یک نمایشگاه شد.

وی ادامه داد: هدف ما از این کار معرفی آتش‌نشان‌هایی بود که جان خود را در حین عملیات و برای حفظ جان مردم از دست دادند،‌ تازه‌ترین مصداق هم برای این کار امید عباسی بود که سال قبل از برپایی نمایشگاه جان خود را از دست داده بود.

مدیر گروه تصویرگران هنر موگه تصریح کرد: ابتدای امر ماکتی تهیه کردیم با عنوان فرشته نگهبان که یک کودک آتش‌نشان با دو بال است و روی کلاه آن شماره 68 به عنوان شماره ایستگاه فعالیت امید عباسی حک شده بود. در ادامه نمایشگاهی بین‌المللی راه‌اندازی و از هنرمندان ایرانی و خارجی برای شرکت در آن دعوت کردیم. از 6 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور یافتند و از کشور ما نیز 200 اثر ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب این بود که در کنار این نمایشگاه با آتش‌نشان‌های دنیا صحبت کردیم و از آن‌ها خواستیم با عکس امید عباسی و کاراکتر فرشته نجات، عکسی در ایستگاه آتش‌نشانی مرکزی خود بگیرند و آن را برای ما ارسال کنند که آتش‌نشانی‌ها 16 شهر دنیا از جمله کالیفرنیا،‌ لندن،‌ پاریس،‌ آفریقای جنوبی، سوئد،‌ ژاپن و برزیل این کار انجام دادند و 17 تا 31 مرداد امسال عکس‌های ارسالی به نمایش در آمد.

دبیر نمایشگاه تصویر سازی امید با اشاره به این‌که حتی خبرگزاری‌های خارجی مانند خبرگزاری فرانسه از نمایشگاه و ایده ما گزارش تهیه کردند،‌ اظهار داشت: نکته قابل توجهی که در این بین وجود دارد این است که سازمان آتش‌نشانی در این زمینه هیچ کمکی به ما نکرد در حالی که آتش‌نشانی 16 شهر دنیا از طرح ما حمایت کردند.

وی گفت: بنده این طرح را در زمان مدیریت قبلی سازمان آتش‌نشانی ارائه کردم اما چندین ماه در رفت و آمد بودم و علی‌رغم این‌که از این طرح تعریف و تمجید شد،‌ اقدامی در عمل صورت نگرفت. بخش خصوصی هم به دلیل این‌که برایش منفعتی ندارد و نوعی ریسک برایشان به شمار می‌آید وارد موضوع نمی‌شود. بنابراین برای جلوگیری از هدر رفت زمان با هزینه شخصی این طرح را اجرایی کردیم.

مدیر گروه تصویرگران هنر موگه در پایان گفت: کار ما قرار است در برنامه تلویزیونی خندوانه، از شبکه نسیم مطرح شود.

 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.