کدخبر: ۳۳۹۷٤
۲٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
چاپ

فرماندار سرایان:

راه درمان بسیاری از معضلات جامعه پرداختن به مباحث فرهنگی است

راه درمان بسیاری از معضلات جامعه پرداختن به مباحث فرهنگی است

بیرجند رسا-فرماندار سرایان گفت: راه درمان بسیاری از معضلات جامعه پرداختن به مباحث فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازفارس، محمد کریمی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سرایان اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های اساسی در هر جامعه گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است و بر همین اساس هدایت جوامع و انسان‌ها از ابتدا توسط انبیای الهی بوده که یا خود صاحب کتاب بوده‌اند و یا مبنای کار آنان کتب دیگر پیامبران بوده است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه کتابخانه در جامعه، افزود: کتابخانه مکانی از گنجینه‌های مختلف است و بهترین سرگرمی و تفریح مطالعه همراه با مهارت و یادگیری در راستای افزایش سطح آگاهی‌های جامعه است.

فرماندار سرایان یکی از شاخص‌های رشد هر جامعه‌ای را میزان مطالعه در آن جامعه دانست و یادآور شد: جامعه ما دارای غنای فرهنگی بالایی است ولی با اظهار تاسف میزان مطالعه پایین است.

کریمی به ضرورت تشویق نسل جوان و نوجوان به مطالعه تاکید و تصریح کرد: مطالعه مستمر، هدف‌دار و منظم سبب پرورش نیروی فکری و قوه ابتکار و عقلانیت می‌شود بنابراین باید ضمن بیان اهمیت بحث مطالعه در بین جامعه، فضایی ایجاد کنیم تا قشر جوان و نوجوان بیشتر با کتاب مانوس شوند.

وی راه درمان بسیاری از معضلات جامعه را پرداختن به مباحث فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در دنیای امروزی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها به معضلات فرهنگی بر می‌گردد و راه حل رفع این مشکلات مانوس ساختن جامعه با کتاب و کتاب‌خوانی است.

لازم به ذکر است جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سرایان با حضور سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، فرماندار سرایان، مدیرکل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان و دیگر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تشکیل شد.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.