کدخبر: ۳۳۳۹٦
۰۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۰۰
چاپ

احمدی زاده:

درخراسان جنوبی 64 مخترع دارای سطح سه وجود دارد

درخراسان جنوبی 64 مخترع دارای سطح سه وجود دارد

بیرجند رسا-رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی از وجود 64 مخترع دارای سطح سه در استان خبر داد و گفت: استان خراسان جنوبی بالاترین سرانه نخبگان در کشور را دارا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیل بیرجندرسا،سید رضا احمدی زاده پیش از ظهر شنبه در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با جمعی از نخبگان استان به تشکیل و راه اندازی کارگروه های سه گانه انرژی های نو، آب و گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و افزود: درهر کدام از این کارگروه ها تعدادی از طرح در حوزه مختلف متناسب با نیاز استان تصویب شده است.

 وی از تصویب 26 طرح با اعتبار سه میلیارد تومان در این کارگروه ها خبر داد و بیان داشت: این طرح ها در بازه زمانی یک تا سه ساله در موضوعات مختلف استان به تصویب رسیده است.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی 64 مخترع دارای سطح سه وجود دارد که بالاترین سرانه نخبگان در کشور را دارا است.

احمدی زاده عنوان کرد: 14 تا 22 شهریور ماه اردوی نخبگان کشوری با حضور 9 PHT  در خراسان جنوبی برگزار می شود.

 وی تصریح کرد: در این اردو نخبگان ابتدا به روستاهای طبس مراجعه می کنند و برنامه های توانمند سازی روستاییان را دنبال می کنند، سپس از پتانسیل های طبیعی شهرستان دیدن کرده و از بزرگترین معدن زغال سنگ کشور بازدبد خواهند داشت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی تصریح کرد: با حرکت پرشتاب معاونت علمی این دولت نسبت به دولت گذشته، چشم امید ما به پیشرفت علمی بیشتر شده هرچند که با استان های بزرگی چون تهران قابل رقابت نیستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان به دلیل عدم وجود سرمایه درگردش ورشکست شده اند، ادامه داد: طرح ها برنامه های زیادی را تعامل با دانشگاه ها داریم که در صورت حمایت مالی طرح ها و مصوبات این نهاد اجرایی می شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.