کدخبر: ۳۳۳٤٤
۰٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۱
چاپ

بهره‌مندی ۲۱ هزار خانوار روستایی خراسان‌جنوبی از نعمت آب آشامیدنی

بهره‌مندی ۲۱ هزار خانوار روستایی خراسان‌جنوبی از نعمت آب آشامیدنی

بیرجند رسا-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بابیان اینکه ۱۵ پروژه‌ آبرسانی روستایی هفته دولت در سطح استان افتتاح شده است گفت: ۲۱ هزار و ۷۸۷ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردارشدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل ازتسنیم، علی اکبر بسکابادی در حاشیه افتتاح طر‌ح‌های این شرکت در فردوس، اظهار کرد: 31 روستا از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند و اعتباری بالغ بر 43 میلیارد و 63 میلیون ریال برای اجرای آن هاسرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ها شامل اجرایی و همچنین اصلاح و بازسازی می باشد، گفت: اعتبار کل این پروژه‌ها بالغ بر 43 میلیارد و 63 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از پروژه آبرسانی روستاهای حاشیه شهر بیرجند تا پایان شهریورماه انجام خواهد شد، تصریح کرد: مجتمع های آبرسانی مزداب ـ آسو و زینی ـ رکات شهرستان بیرجند با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 600 میلیون ریال و بهره مندی بالغ بر 904 خانوار، مجتمع های آبرسانی کجه و فتح آباد از شهرستان فردوس با اعتباری بالغ 4 میلیارد و 300 میلیون ریال و بهره مندی 381 خانوار و آبرسانی به روستای زول، نصب آب شیرین کن در روستای محمدآباد علم و اصلاح و بازسازی 13 هزار و 500 متر خطوط آبرسانی در سطح روستاهای شهرستان قاین با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 530 میلیون ریال از جمله این پروژه‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی افزود: پروژه های آبرسانی فاز 2 سرچاه شور و آبرسانی روستای بیشه شهرستان خوسف نیز با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 478 میلیون ریال و بهره مندی بالغ بر 59 خانوار، آبرسانی به روستاهای سلم آباد، جیک و اسفزار شهرستان سربیشه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 250 میلیون ریال و بهره مندی 343 خانوار و همچنین حفر و تجهیز چاه شماره 6 مجتمع شهید رجایی و اصلاح وبازسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال در سطح 11 روستای شهرستان زیرکوه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 905 میلیون ریال و بهره مندی 11هزار و 614 خانوار نیز از دیگر پروژه های قابل افتتاح آبفار در هفته دولت سال جاری می باشد.

بسکابادی تعداد خانوارهای بهره‌مند از پروژه‌های شرکت آبفار خراسان جنوبی را 21 هزار و 787 خانوار اعلام کرد و افزود: 31 روستا از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند و اعتباری بالغ بر 43 میلیارد و 63 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین آب آشامیدنی سالم در روستاها متحمل هزینه‌های فراوان می‌شود، افزود: از روستاییان درخواست داریم در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در مصرف آب صرفه‌جویی شود، گفت: مشترکان می‌توانند با استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب از قبیل فلاش‌تانک‌های کم‌مصرف، پرولاتور کاهنده مصرف، شیرآلات اهرمی، فتوالکترویک و سر دوش‌های کم‌مصرف در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.