کدخبر: ۸۳۸۳٤
۰۸ بهمن ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:٤٤
چاپ

مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت:

نیاز به مراکز روانشناسی کسب و کار در کشور وجود دارد

بیرجندرسا-مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نیاز جدی به راه اندازی مراکز خدمات تامین مالی و مراکز روانشناسی کسب و کار در استان‌ها داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،امیرحسین اسدی روز یکشنبه در جمع مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: هر کسب و کاری که در راستای رشد خود به بهترین نحو فعالیت کند، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آن تسهیل‌گری می‌کند.

وی گفت: براساس مطالعات روز دنیا، ۷۰ درصد کسب و کارهای نوپا به دلیل نبود عزت نفس شکست می‌خورند و به همه کارآفرینان توصیه می‌کنیم در کنار خود یک مربی روانشناس کسب و کار داشته باشند تا در مسیر کسب و کارشان از این خدمات استفاده کنند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت‌ بیش از ۸۰۰ پژوهش‌سرا در کشور بیان کرد: تعامل مستقیم وزارت صمت با دانشگاه‌ها و پژوهش‌سراها از رویکردهای جدید این وزارتخانه است‌.

وی افزود: امروز ۷۵ درصد توسعه صنعت خارج از وزارت صمت است ولی ما با تسهیل شرایط متولی ۱۰۰ درصد توسعه صنعتی در کشور هستیم.

اسدی گفت: رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت با گذشته خیلی تغییر کرده و در حال حاضر این وزارتخانه متولی بازارسازی، بازاریابی و فروش بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه جلب مشارکت همه جانبه از اولویت های این وزارتخانه است ادامه داد: زیست بوم هشت وجهی وجود دارد که هر کسب و کار برای رشد باید به آن توجه کند و تنها یکی از وجوه این زیست بوم ایجاد زیرساخت‌ها است.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش تعامل دانشگاه و صنعت گفت: هر زمان صنعت و دانشگاه به عنوان یک خانواده زیر یک سقف قرار گیرند، کشور پیشرفت می‌کند.

وی یادآور شد: دانشگاه ایجاد شده تا نیازهای صنعت را تامین کند، نیروی انسانی متخصص برای صنعت تربیت شود و فناوری خوب به صنعت بدهد به عبارتی ایجاد شده که صنعت کشور رشد کند.

اسدی افزود: فناوری، نیروی انسانی، تامین مالی، پارک فناوری و سامانه های جدید مدیریتی از لوازم پیشرفت و توسعه صنعت در هر منطقه است.

وی توسعه شرکت‌های کسب و کار را از وظایف دفتر خدمات کسب و کار عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های خدمات کسب و کار نقش مهمی در معرفی و انتقال تجارت دارد که می‌طلبد در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست فلسفه هر واحد صنفی را سودآوری دانست و گفت: تعداد واحدهای صنفی در خراسان جنوبی نسبت به جمعیت بالاست که سودآوری آن پایین است.

احمد آریافر افزود: در حال حاضر صدور مجوزهای مختلف از طریق سامانه ملی مجوزها انجام می‌شود و ما نمی‌توانیم جلوی صدور مجوزها را بگیریم.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت و اصناف تاکید کردیم که قبل از صدور مجوزهای مختلف، به واحدهای صنفی مشاوره داده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: باید به واحدهای صنفی مجوز بدهیم که برای افراد توجیه اقتصادی داشته باشد.

این نشست با دستور کار مهمترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ارایه خدمات به کسب و کارهای کوچک و متوسط از جمله برندینگ، توسعه محصول، تامین مالی، مشاوره بازاریابی و کوچینگ برگزار شد.

در این نشست که مدیران تشکل‌های وابسته و روسای ادارات صمت شهرستان‌ها نیز حضور داشتند توانمندی‌ ها و قابلیت های استان در زمینه کسب و کارهای کوچک ارائه شد و مسائل و مشکلات پیش رو همچنین راهکارهای لازم در جهت حمایت از این کسب و کارها مورد بررسی قرار گرفت.

آخرین اخبار