کدخبر: ۸٤٦۰۷
۲۷ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:۳۳
چاپ

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش:

تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و شهدا از دیگر اهداف برگزاری رژه روز ارتش است

بیرجندرسا-فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: ۲۹ فروردین بازخوانی اقتدار هشت سال دفاع مقدس در برابر استکبار جهانی است پس لازم و ضروری بوده که هر سال این روز را پرقدرت تر و با صلابت تر از سال گذشته گرامی بداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری روز دوشنبه در نشست خبری افزود: امروز یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی در تمامی حوزه‌هاست لذا کار دفاعی، ساخت تجهیزات، موشک‌های دور برد، سلاح‌های نقطه زن و دوربرد برای حفظ اقتدار نظام و بازدارندگی کشور است.

وی گفت: اکنون از تجهیزات برای بازدارنگی استفاده می‌کنیم و از آن علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌کنیم مگر رژیمی مانند اسرائیل که پاسخ تنبیهی حق‌شان بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش تصریح کرد: انتظار داریم رسانه‌ها بیشتر به تبیین اقدامات ارتش بپردازند، اقداماتی که باعث افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی گفت: نیروهای مسلح کشور ولایی و ولایتمدار هستند، حرفشان را فقط از لسان مبارک مقام ‌معظم رهبری می‌شنوند و تابع اوامر معظم له بوده، هستیم و خواهیم بود لذا همیشه همانند یک دژ مستحکم در برابر دشمنان ایستاده و خواهیم ایستاد که همین عامل اقتدار ما شده است.

امیر شاطری تاکید کرد: آنچه باعث نمایان شدن این جایگاه شده خون شهدا، استقامت ایثارگران، صبوری جانبازان و همت خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که رونق روزافزون به همه امور بخشیده است لذا خدا را شاکریم در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی در ادامه از اجرای ۱۲ برنامه شاخص در ۲۹ فروردین "روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی" در استان خبر داد و افزود: بازخوانی این روز نشانگر این است که ارتش بعد از ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی همچنان هر سال با اجرای مراسم رژه چند اقدام مهم را انجام می‌دهد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل از دلایل برگزاری رژه است چراکه ایشان حامی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند و روز ۲۹ فروردین را به نام ارتش ثبت کردند.

وی ادامه داد: زمانی که عده‌ای به فکر اضمحلال ارتش بودند، اگر امام خمینی (ره) از ارتش حمایت نمی‌کرد به یقین بعد از ارتش دنبال روحانیت و سپس مردم می‌رفتند و انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید یا ادامه نداشت.

امیر شاطری تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و شهدا را از دیگر اهداف برگزاری رژه روز ارتش برشمرد و گفت: ۲۹ فروردین بازخوانی اقتدار هشت سال دفاع مقدس در برابر استکبار جهانی است پس لازم و ضروری بوده که هر سال این روز را پرقدرت تر و با صلابت تر از سال گذشته گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش معنویت محور با آموزش‌های ایرانی، انقلابی و اسلامی است یادآور شد: امروز تجهیزات ما بومی و اکثر آنها ساخت خودمان در کشور است لذا اگر به آموزش‌های خود متکی نبودیم الان روش جنگیدن ما مانند سایر کشورها بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش با تاکید بر اینکه استفاده از سلاح‌های بومی و آموزش‌های داخلی باعث سردرگمی دشمن شده است افزود: راهبرد و تاکتیک ما بر مبنای آموزش‌های داخلی و برای حفظ منافع ملی است و امروز باید با افتخار اعلام کنیم که با همه محدودیت‌ها و مشکلات، متکی بر تجهیزات داخلی هستیم.

وی گفت: اجرای مراسم رژه در سایر شهرستان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، عملیات سقوط آزاد چتربازان ارتش و ارائه خدمات بهداشتی، پزشکی و رفاهی به مردم شهرستان‌ها در قالب قرارگاه جهادی صیاد شیرازی از جمله برنامه‌های روز ارتش است.

امیر شاطری افزود: طی ۲ روز اقدامات پزشکی، دندانپزشکی، امور ساختمانی، عمرانی، خدماتی، فرهنگی، فنی و بسته‌های حمایتی در میاندشت درمیان و به صورت رایگان با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما حضور مقتدرانه در مرزهای کشور است که در این زمینه قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را برعهده دارد و به نحو احسن از مرزها نگهداری کرده‌ایم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی، آبرسانی به برخی روستاها و شهرهای استان و حضور در برنامه‌های فرهنگی متعدد را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: همچنین بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار وارد استان کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۶۴ واحد مسکونی با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال در بیرجند در حال ساخت است اظهار کرد: احداث پادگان در شهرستان‌های قاینات و نهبندان، کاشت درخت با کمک خیران، اشتغالزایی برای ۲۰ خانوار با خرید احشام، احداث قرارگاه مجتمع مهارت آموزی با همکاری فنی و حرفه‌ای و تامین تجهیزات با ۱۲ رشته مهارتی، راه‌اندازی باشگاه بدنسازی و سالن تیراندازی برای استفاده عموم از دیگر اقدامات است.

امیر شاطری در پاسخ به پرسشی درباره اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه مواضع رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به نحوه تشکیل اسرائیل، یکی از عمده اختلاف‌های ما با این رژیم اختلافات مذهبی در برابر صهیونیسم است لذا یکی از دشمن‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

وی افزود: ما به اسرائیل حمله نکردیم بلکه این رژیم با عملکرد خودش خواست چون تجهیزات جمهوری اسلامی ایران جنبه بازدارندگی دارد اما زمانی که نیاز باشد از آن استفاده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: زیاد مماشات شد از طرفی شهدای زیادی هم تقدیم کردیم، این اقدام برای اسرائیل نیاز بود و مهمتر اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تا سرزمین های اشغالی فاصله داریم و کشورهای دیگر فکر می‌کردند ما نمی‌توانیم.

وی اضافه کرد: از آنجایی که آموزش‌ها و سلاح‌هایمان بومی است، روش جنگیدن نیز برای ما بود لذا طرف مقابل نمی‌دانست روش مقابله‌ای چیست در حالی که از اکثر نقاط ایران موشک پرتاب شد و این به معنای دفاع همه جانبه و گسترده است.

امیر شاطری گفت: پهپادهای ایران گنبد آهنین را گیج کرده بودند و به خاطر پایین آوردن اهمیت کار به دروغ می‌گویند پهپادها را خنثی کردند، ابتدا پهپاد و در لابه‌لای آن موشک فرستادیم.

وی اضافه کرد: پیام اقدام دفاعی این بود که اسرائیل و آمریکا دورترین نقطه یا نزدیک‌ترین نقطه باشد این توان را داریم تا شما را بزنیم، توان و تاکتیک داریم و آموزش‌های ما بر آموزش‌های شما می‌چربد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی با بیان اینکه چه قدرت، افتخار و اقتداری بالاتر از این هست؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات، آموزش، سلاح، اقتدار و شجاعت بومی حمله کرد و هیمنه اسرائیل و آمریکا را در هم ریخت.