کدخبر: ٤۱۰۸۸
۲٤ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۲۰:۵۵
چاپ

امام جمعه بیرجند:

نمازهمانند آب حقیقتی است که ابدیت انسان را تضمین می کند

نمازهمانند آب حقیقتی است که ابدیت انسان را تضمین می کند

بیرجندرسا- وی نماز را همانند آب حقیقتی دانست که ابدیت انسان را تضمن می کند و افزود: حقیقت نماز پاکی و پاکیزگی، طهارت و سادگی است که هر انسانی همانگونه که به آب زلال و پاک و بی آلایش نیازمند است به نماز اول وقت هم نیازمند است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی امام جمعه بیرجند در جمع کسبه و  بازاریان  در مسجد محمد رسول الله بیرجند اظهار کرد: خوشا به حال کسانی که نسبت به نماز اول وقت توجه ویژه ای دارند.

وی به تعطیلی بازار در هنگام نماز تاکید کرد و افزود: بازاریان و کسبه باید به دنبال بازار آخرتشان باشند و عقل انسان همین را می گوید

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی ادامه داد: باید شما مردم اول وقت نماز بخوانید تا خدواند به  بازار و زندگیتان معنی ببخشد.

وی نماز را همانند آب حقیقتی دانست که ابدیت انسان را تضمن می کند و افزود: حقیقت نماز پاکی و پاکیزگی، طهارت و سادگی است که هر  انسانی همانگونه که به آب زلال و پاک و بی آلایش نیازمند است به نماز اول وقت هم نیازمند است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دعوت به نماز کردن امر به زیبایی ها و قشنگی هاست خاطر نشان کرد: باید همه مومنان و نمازگزاران مسجد خانواده، دوستان و کسبه بازار را به بهترین چیزها یعنی به نماز اول وقت و آن هم در مسجد دعوت کنند تا جامعه ای زیبا داشته باشیم.

وی مسجد را پناهگاه امن مردم به ویژه جوانان دانست وافزود: باید در مساجد مشکلات مردم و جوانان را حل کرد تا خود به خود ارتباط آنان با مسجد قطع نشود و فرهنگ مساجد پناهگاه هر دردمند و مومنی است در بین مردم نهادین شود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به زنده کردن ، نماز را ستون دین است خاطر نشان کرد: باید روحانیت این شعار را زنده نگه دارند که هیچ بنا و مکانی بدون ستون پابر جا نخواهد مان پس ستون دین نماز است.

شایان به ذکر است امام جمعه بیرجند، سردار نظری  و جمعی از مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قبل از نماز ظهر به صورت نمادین کاسبان  بازار بیرجند را به نماز دعوت کردند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.