کدخبر: ٤۰۹٦۹
۰۹ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۱:۰٦
چاپ

موج جدید جشن های قورباغه ای در استان کلید خورد/ باز هم جشن دانشجویی باز هم تفکرغرب / فارغ التحصیلان هنر، که هنری در آستین نداشتن + فیلم

موج جدید جشن های قورباغه ای در استان کلید خورد/ باز هم جشن دانشجویی باز هم تفکرغرب / فارغ التحصیلان هنر، که هنری در آستین نداشتن + فیلم

بیرجندرسا- جشن های که تاثیرات برگرفته از فرهنگ بیگانه را در کشور سوق می دهد بدون نظارت مدیران گسترش پیدا کرده است تاجایی که فارغ تحصیلان هنر چند شب گذشته ثابت کردن در دانشگاه بیرجند چیزی به عنوان تولید هنر یاد نگرفته اند، چرا که مثل دولت، به واردات بیشتر از تولیدات داخل اطمینان دارند.

به گزارش گروه جامعه شناسی پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، 6خرداد 94 تالار فیروزه دانشگاه بیرجند شاهد جشن فارغ تحصیلی دانشجویان هنر با حضور آقای واحدی مجری تلویزیون و گروه موسیقی از بیرجند بود، دراین مراسم، این نکته قابل تعمل است که چرا دانشجویان هنر خود به عنوان کارشناسان هنر و هنرمندان حال و آینده خلاقیتی برای اجرا یک جشن عالی وهنرمندانه نداشتند تا الگوی برای جشن های فارغ تحصیلان بقیه گروه ها باشد و فقط با آوردن مجری از تهران و خواندن موسیقی های پاپ و ترویج منکرات در فضا قصد شاد کردن دانشجویان را داشتند به قولی دانش آموختگان رشته هنر خود چیزی به عنوان هنر در آستین نداشتن؟ یا می توان گفت آیا اصلا فارغ التحصیلان هنر آستین داشتن؟!!!

 

 

جوانی که ماشینش توقف کرد ولی خودش برای رسیدن به هدفش تامل!!!

دوران جوانی بزرگترین دوران برای شکوفایی یک انسان و ملت است و شادی و نشاط لازمه یک جوان سالم و کامل می باشد و جامعه و ملتی به کمال می رسد که جوانانی پرشور و شاداب، همراه با روحیه الهی داشته باشند.

شادی به خودی خود حرام نیست بلکه در مواردی لازم و واجب است، ولی نحوه شادی کردن و در کنار چه کسانی و با چه وضعیتی شادی کردن مهم است و باید این را گفت که جوان یعنی زندگی, جوان یعنی شور و نشاط, جوان یعنی پاکی و سادگی, جوان یعنی استعداد و خلاقیت, جوان یعنی غرور و غیرت، جوان به تمام معنی کلمه یعنی عشق، عزت، دلدادگی و فناشدن برای رسید به محبوب.

ولی اگر یکی از این ملاک ها در کنار دیگر ملاک ها نباشد معنی جوان دیگر کامل نیست؟ نبود یکی از این ملاکها مثل ماشینی می ماند که بگویند بدون چرخ یا ترمز, یا فرمان یا موتور و ... شروع به حرکت کند، آیا می شود؟ حتی برای فرمانده شهید دوران جنک، هم این کار غیر ممکن است؟ (البته برای آنان فقط برای وسایلشان این اتفاق می افتاد اما برای شما چطور؟)

 

 

 آیا جوان گرسنه باید گرسنه بماند و فقط بو بکشد؟!!!

جوان نیاز های زیادی دارد که مهمترین آن عشق، عزت، دلدادگی و فنا شدن برای رسیدن به محبوب است ولی چه محبوبی؛ محبوب زمینی یا آسمانی ، عشق به محبوب زمینی راه رسیدن به محبوب آسمانی است مثل عشق زلیخا به حضرت یوسف.

به نظر شما آیا زمانی که شما گرسنه هستید چه کار می کنید؟ اگر غذا نباشد بخرید چه می کنید؟ وقتی در مکانی فقط بوی غذا باشد مثل رستوران و بوی مطبوع کباب، شما چه حالی پیدا می کنید؟ آیا شما در فضای رستوران می مانید؟ آیا شما غذا می بینید فقط نگاه می کنید؟

این سوال ها مهم و در عین حال تکان دهند است اسلام به ازدواج در دوران جوانی تاکید دارد تا جایی که می گوید نصف دین شما با ازدواج کامل می شود، حضرت محمد(ص) در حدیثی می گوید: همسردار خفته نزد خداوند بر بی همسر روزه گیر، شب زنده دار برتری دارد این احادیث و توصیه ها مکرر از پیامبران و امامان معصوم بیان از مهم دانستن ازوداج هرچه سریعتر در بین جامعه است ولی ما چه کردیم؟!!!!!!

 

ازدواج

 

سوال دیگری را می پرسیم زمانی که شما گرسنه می شوید و گرسنه می مانید، مقصر کیست؟ چه کسی شما را گرسنه نگه داشته است؟ آیا باید به شما غذا بدهند!؟ یا بوی غذا؟ اگر کسانی غذا های آلوده و فاسد را جایگزین غذای مطبوع و سالم کنند چه اتفاقی می افتد؟

بُعد دیگر این موضوع این است که آیا زمانی که فضا و مکان و غذا ناسالم برای شما فراهم شود، شما چه می کنید؟ آیا غذا را می خورید؟ یا برای بدست آوردن غذا سالم دزدی می کنید یا برای بدست آوردن غذای سالم کار و تلاش میکنید؟

حال در تالار فیروزه چه گذشت؟ آن فضا مناسب چه کسانی بود؟ آیا فضای علمی و هنری بود؟ یا فضایی زیبا با طعم مسموم کننده و راهی برای فساد در دانشگاه و جامعه؟ از این شادی های که منجر به اختلال در کانون گرم خانواده های آینده می شود چه کسی سود می برد؟

 

 

ریشه جشن های قورباغه ای واقعا کجاست؟!!!

می گویند زمانی که قورباغه را داخل آب داغ می اندازند سریع عکس العمل نشان می دهد و از آب داغ فرار می کند ولی زمانی که در آب سرد باشد و کم کم آب داغ شود، قورباغه عکس العملی نشان نمی دهد تا اینکه پخته شده و می میرد.

جامعه باید هوشیار باشد و نگذارد به این شکل پخته شده و بمیرد و به جامعه قورباغه ای معروف شود البته جشن هایی در چند ماه اخیر برگزار شد و مسئولین استانی فقط جشن دانشگاه آزاد را محکوم کرده و بدون هیچ تحقیق و ریشه یابی مقصر را جوانی دانشجویان عنوان کردند و قضیه تمام شد ولی کسی نگفت که قبل از آن و زمینه ساز این جشن ها جشن های 30، 40 میلیونی بود که با پول بیت المال در مکانهای عمومی شهر(زمین چمن سرحدی ، پارک توحید و ..) با همان شدت افتضاح دانشگاه آزاد، توسط مدیران اجرایی استان برگزار شده بود جشن های که به دلیل جو کمی(فقط کمی) آرام تر از دانشگاه آزاد و انتشار نیافته توسط رسانه ها می توان به آنها جشن های قورباغه ای گفت؟ چرا که جامعه را برای فضا های داغ تر فراهم کرد مثل افتضاح دانشگاه آزاد!!!!

 

 

چرا مسئولین فقط همایش می گیرند تا بگویند خزانه مملکت خالی است؟

مسئولینی که در زمینه فرهنگ سازی افسار را به دست جوانان گرسنه سپرده اند، مسئولینی که به فکر کارهای سیاسی در دانشگاه بوده و جوانان را بجای تشویق به سمت علم به سمت سیاسی بازی و هرج و مرج بین هم سوق می دهند باید جوابگو باشند.

این مسئولین به جای اینکه جشن های فارق التحصیلی را به سمت هنر های ملی و مذهبی و رشد کمالات انسانی و علمی جامعه سوق دهند به حال خود رها کرده اند.

چرا مسئولین زمینه ساز ازدواج آسان و ساده را در جامعه فراهم نمی کنند؟ چرا مسئولین فضای دانشگاه را که محل جوانان پرشور و حرارت ولی مجرد است، برای ازدواج آسان و درست زمینه سازی نمی کنند؟ چرا فقط همایش میگیرند برای بی پول کردن خزانه مملکت تا بگویند خزانه خالی است؟ و چرا های دیگر؟

 

 

آیا دانشگاه محل مدرک و نمره است یا محل تولید علم و دانش؟!!!

جای سوال است که چرا دانشجوی هنر ما با اینکه فارغ التحصیل می شوند، هنری از خود ندارد که باید گروه موسیقی از خارج دانشگاه بیاورند و به سمت شادهای زودگذر سوق دهند و زمینه را برای منکرات در دانشگاه فراهم کند؟ مگر در دانشگاه، دانشجویان بخصوص دانشجویان هنر، هنری یاد نگرفته اند یا از خود ندارند؟!!!! پس این دانشگاه و اساتید دانشگاه چه می کنند فقط مدرک و نمره می دهند!!!

چرا دانشگاه زمینه هنرهای مثل تئاتر رافراهم نمیکند و پرورش نمی دهد؟ چرا باید یک کار فرهنگی و مذهبی بی پول بماند و کار بی فرهنگی با پول هنگفت انجام شود و چرا های دیگر؟

 

و حالا با جشن های فارغ التحصیلی موج جدیدی از جشن های قورباغه ای در سطح دانشگاه به راه افتاده است که فرهنگ و خانواده ها را تهدید می کند و باید مسئولین چاره ای برای این گرسنگی فرهنگی در بین جوانان بی اندیشند، چرا که افسار به دسته گرسنه بیفتد معلوم نیست به کجا خواهیم رفت!!!!

و این هم گوشه ای از جشن فارغ التحصیلی و چند جشن که باعث جریان سازی های مسموم در دانشگاه ها و فضا های عمومی شهر شد، پیشاپیش از مردم ولایت مدار بیرجند از پخش این فیلم عذرخواهی می کنیم!!

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.