کدخبر: ٤۰۸۵٤
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۰۹:٤۸
چاپ

در نشست هم اندیشی علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی مطرح شد؛

مسئولان خدمت به مردم را در رأس امور قرار دهند/ هرکس تفرقه آمیز صحبت کند باید او را محکوم کنیم

مسئولان خدمت به مردم را در رأس امور قرار دهند/ هرکس تفرقه آمیز صحبت کند باید او را محکوم کنیم

بیرجندرسا- امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه مبعث رسول گرامی اسلام (ص) درس رحمت و وحدت را به مسلمانان داد گفت:مسئولان خدمت به مردم را در رأس امور قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، نشست هم اندیشی علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی با حضور دادستان کل کشور حجت الاسلام رئیسی،نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی،امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان،مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی و جمع کثیری از علمای اهل تشیع و اهل تسنن در اردوگاه امام خمینی (ره) بهلگرد برگزار شد.

مولوی سید احمد عبداللهی در نشست هم اندیشی علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی ضمن تبریک عید مبعث، گفت:امید است این نشست ها مایه وحدت و انسجام بیشتر بین مسلمانان شود.

وی بابیان اینکه باید در برابر نعمت های خداوند شاکر باشیم، گفت:باید خدا را بر همه نعمتهایش چه مادی، چه معنوی،آسمانی و زمینی شکرگزار باشیم.

امام جمعه اهل سنت درمیان نعمت امنیت و آسایش و آرامش را رأس همه نعمت ها برشمرد و اظهار داشت: اگر امنیت نبود دین هم نبود چرا که به فضل الهی و با تلاش های مستمر نیروهای نظامی و به برکت مردم و مسئولان امنیت بسیار خوبی داریم.

عبدالهی با بیان اینکه خداوند به وسیله نعمتهایی که به ما داده است یادآوری می کند، گفت: در بین نعمتهای خدا دو نعمت هدایت و بعثت پیامبر از بقیه مهمتر است.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه در مورد بعثت خدا را باید شاکر باشیم چراکه این نعمت از سوی خدا است و این درس رحمت و وحدت پیامبر بود که ما مسلمانان امروز کنار هم جمع شدیم .

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) به ما درس اخوت، مهربانی و فکر داد بیان داشت:ایجاد الفت در قلب ها کار خدا است و چطور شکرگزار این نعمت نباشیم.

امام جمعه اهل سنت درمیان بیان داشت:بحران جاهلی که در زمان پیامبر با ان مواجه شد تنها بت پرستی و قتل و غارت نبود بلکه زنده در گور کردن انسانیت و بشریت بود.

مولوی عبداللهی گفت: متاسفانه امروز مسمانان به جای اینکه با دشمنان کینه ورز و با خودشان مهربان باشند برعکس شده است.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی  نیز در این مراسم با بیان اینکه  بعثت پیامبر نقطه عطفی در تاریخ بشر بود بیان داشت: وحدت یکی از برکات بعثت نبی مکرم اسلام در بعد اجتماعی بود.

تحول درونی ؛ یکی از دستاوردهای بعثت

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف درخانه ملت با بیان اینکه وجود پیامبر موجب تکامل فردی و اجتماعی بشر شد اظهار داشت:تحول درونی یکی از دستاوردهای بعثت بود.

وی مطرح کرد: پیامبر(ص)با استفاده از آموزه های قرآن طوری مدیریت کردند که اختلاف رخت بر بست.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه قرآن زمینه ساز آرامش در انسان می شود گفت: علم ثابت کرده است که افرادی که متدین تر هستند عمر طولانی تری دارند و علت آن دین داری است.

وی بیان داشت:انگلیسی ها تاکید می کنند که که برای شکست مسلمانان باید قرآن را از آنها گرفت.

هرکس تفرقه آمیز صحبت کند باید او را محکوم کنیم

عبادی تفرقه را یک بیماری اجتماعی دانست که قرآن آن را را درمان می کند، تصریح کرد:وحدت یک واجب شرعی و مسلم قرآنی است و هرکس تفرقه آمیز صحبت کند باید او را محکوم کنیم.

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این مراسم با تبریک بعث رسول گرامی اسلام (ص)  گفت:آنچه می تواند دشمن را ناامید کند وحدت است چراکه دشمن بدنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

وی بیان داشت:خداوند در قرآن نعمت هایی که به انسان داده است را یادآوری می کند اما به برخی از آنها سوگند یاد می کند.

وی ابراز داشت: دنیا محل کشت و زرع است و این پیامبر است که به ما آموزش می دهد چه چیزی در این دنیا بکاریم که در آخرت به کمک ما بشتابد.

گرایلی  بیان داشت: امروز دشمن در جهان اسلام بدنبال ایجاد اختلاف افکنی بین مسلمانان هست و تنها با حفظ وحدت می توان این توطئه را خنثی کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.