کدخبر: ۳۳۹۸۱
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۰
چاپ

سرهنگ حسنی:

عدم توجه به پرچم پلیس مدرسه 3 نمره منفی و 50 هزار تومان جریمه

عدم توجه به پرچم پلیس مدرسه 3 نمره منفی و 50 هزار تومان جریمه

بیرجندرسا- رئیس پلیس راهور، به همراه بودن مدارک راننده های سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: رانندگان سرویس مدارس علاوه بر داشتن گواهی نامه ، کارت ماشین و بیمه برای سرنشین ها باید دارای گواهی سلامت نیز باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علیرضا حسنی رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی درنشست خبری به طرح بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت:در این طرح تمام معابر پر تردد و خیابان های منتهی به مدارس به صورت ویژه‌ای و با حضور پلیس زیر پوشش قرار می گیرد.

حسنی با اشاره به توجه دانش‎آموزان برای عبور از عرض خیابان افزود: دانش آموزان باید از محل‎های خط‎کشی شده استفاده کنند و در بزرگراه‎ها نباید از سطح خیابان‎ها عبور کرد بلکه باید از پل‎های هوایی که به این منظور تعبیه شده است، استفاده شود.

وی با اشاره به ساخت و ساز های اطراف مدرسه افزود: ساخت و سازهای چند طبقه در اطراف مدارس جلوگیری خواهد شد و همچنین تز حفاری های غیر مجاز نیز جلو گیری به عمل می آید.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان اینکه در شب‎های بارانی به سبب کاهش دید رانندگان باید از لباس‎های روشن استفاده کرد، یادآور شد: هرگز یکدیگر را به داخل خیابان‎ها هل ندهید.

وی با بیتن اینکه بررسی ایمنی سرویس مدارس و همچنین وضعیت راننده سرویس ها اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: خانواده ها سعی کنند در نقل و انتقال فرزندان خود از سرویس هایی که  با نظارت و هماهنگی آموزش و پرورش و پلیس و تاکسرانی است استفاده کنند.

حسنی با اشاره به گشت های نامحسوس در اطراف مدرسه خاطر نشان کرد: استفاده از دوربین و گشت های نا محسوس برای موتورسیکلیت ها و خودروها به خصوص اطراف مدرسه دختران خواهد بود.

وی با بیان اینکه رانندگان موظف هستند به پرچم پلیس مدرسه توجه کنند، اضافه کرد: عدم توجه به این موضوع سبب درج سه نمره منفی و 50 هزار تومان جریمه نقدی می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی افزود: رانندگان سرویس‎های مدارس از سوار کردن افرادی بیش از ظرفیت خودروهای خود پرهیز کنند.

حسنی با بیان اینکه در سال جاری 900 نفر پلیس مدرسه در استان داریم، اضافه کرد: به ازای هر سرویس مدرسه که جذب می‌شود یک همیار پلیس نیز به‌کارگیری خواهد شد.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در استان طرح همیار پلیس در سرویس‎ها اجرا می‎شود، تصریح کرد: در استان 6 هزار دانش‎آموز همیار پلیس داریم.

حسنی خاطرنشان کرد: از این تعداد همیار پلیس دو هزار نفر با ما همکاری می‎کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی عنوان کرد: رانندگانی که تخلفات حادثه ساز  و یا ایجاد مزاحمت در مسیر مدارس داشته باشند خودرو آنها از یک تا 10 روز توقیف خواهد شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.